رئیس شورای اسلامی روستای یدره:

مشکل آب‌رسانی به روستاهای کلاک و یدره به صورت کم‌ و بیش حل شده است/ وجود مشکل در مخزن آب شرب روستای یدره/ روستای یدره و رودافشان هنوز از نعمت گاز بی‌بهره هستند

رئیس شورای اسلامی روستای یدره از وجود مشکل در مخزن آب شرب روستای یدره خبر داد و گفت: مشکل آب‌رسانی به روستاهای کلاک و یدره به صورت کم‌ و بیش حل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، معینی‌فر نیز در این نشستی با مسئولان به بررسی مشکلات موجود در این روستا پرداخته و اظهار کرد: خوشبختانه با اختصاص بودجه از محل ارزش افزوده، موجبات رشد آبادانی روستا به ویژه روستاهای فاقد دهیاری فراهم شده است.

وی افزود: مشکل آب‌رسانی به روستاهای کلاک و یدره به صورت کم‌ و بیش حل و فصل شده است ،اما ما هنوز با مشکل مخزن آب شرب روستای یدره درگیر هستیم؛ پیش از افتتاح پروژه، سازمان آب روستایی به ما گفتند که جاده دسترسی و محل مخزن را مشخص کنید که ما با هزینه‌ای 15 میلیون تومانی به آن پرداختیم.

رئیس شورای اسلامی روستای یدره ادامه داد: متأسفانه با این وجود هنوز مخزن ساخته نشده و کماکان ما درگیر این مشکل هستیم، متأسفانه هر وقت که در این خصوص مراجعه کردیم، گفتند که تأمین اعتبار نشده، این در حالی است که برای ما نامه‌ای مبنی بر تأمین اعتبار ارسال شد.

معینی‌فر اشاره‌ای نیز به مشکل گازرسانی روستای یدره داشت و بیان کرد: روستای یدره و رودافشان هنوز از نعمت گاز بی‌بهره هستند، البته صحبت‌هایی در خصوص تأمین اعتبار شده است؛ با توجه به اینکه در پروژه قبلی مقرر بود که روستای یدره مورد توجه قرار گیرد، خواهشمندیم که با وجود فاصله‌ای حدود 420 متر با لوله اصلی در اولویت قرار گیرد.

وی با توجه به موضوع طرح هادی گفت: این طرح جزو مشکلات اساسی بیشتر روستاهای منطقه است و در طرح پیشنهادی که قبلا تهیه و تنظیم شده، انصافا حق روستاییان لحاظ نشده و محدودیت بافت روستا باعث ایجاد مشکلات فراوان برای روستاییان شده است؛ از این رو، تقاضای بازنگری و اصلاح طرح هادی را داریم.

*مسیر جاده سیدآباد به سیمین‌دشت نیاز به روکش آسفالت دارد/ این مسیر نیازمند نصب گاردریل و علایم هشدار دهنده است

رئیس شورای اسلامی روستای یدره ادامه داد: همچنین مسیر جاده سیدآباد به سیمین‌دشت نیاز به روکش آسفالت دارد، با توجه به نقاط حادثه‌خیز موجود در این مسیر، نصب گاردریل و علایم هشدار دهنده نیز از ضروریات است.

معینی‌فر در خصوص جذب سرمایه‌گذار اظهار کرد: افرادی که در روستاها سرمایه‌گذاری می‌کنند نیاز به حمایت و امید بیشتری دارند و اگر مسئولان مربوطه حمایت بیشتری داشته باشند، می‌توان از آنها در خصوص آبادانی روستا کمک گرفت و حتی می‌توان به اشتغال جوانان در روستاها پرداخت.

وی بیان کرد: در منطقه چندین واحد مرغداری و دامداری موجود است و ظرفیت گسترش آن از حالت سنتی به صنعتی دارند که به دلیل کمبود نقدینگی این امکان برای تولیدکننده وجود ندارد، از این رو، برخی از واحدها به حالت غیرفعال و نیمه فعال درآمده‌اند؛ در این خصوص، ما نیازمند حمایت و همه‌جانبه داریم تا بتوانیم زمینه راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی را فراهم کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا