مقابله و برخورد قاطع با فروشندگان عمده گياهان و محصولات مرتعي در شهرستان دماوند/ برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در حد عرف مصرف خانگی شهروندان بلامانع است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از برخورد جدي با فروشندگان عمده گياهان و محصولات مرتعي طی اقدام مشترک یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست خبر داد.

حسن شکری در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: خرید و فروش گیاهان مرتعی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی(دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی است و در صورت مشاهده، برای این افراد متخلف سودجو پرونده تخلفاتی تشكیل خواهد شد.

این مقام مسئول، منابع طبیعی را متعلق به همه مردم دانست و افزود: حفظ و نگهداری از این منابع جزو با مشاركت مردم و فرهنگ‌سازی در سطح وسیع امكان پذیر نیست که استفاده بی‌رویه در شهرستان در معرض خطر انقراض قرار دارند.

شکری بیان کرد: برخی افراد سودجو اقدام به خارج كردن گونه‌های گیاهی از طبیعت كرده و آنها را در بازار می‌فروشند که برداشت بی‌رویه و غیراصولی به نوعی آسیب‌های جبران ناپذیر در بحث حفاظت از خاک به مراتع وارد می‌سازد.

وی در پایان گفت: برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در حد عرف مصرف خانگی شهروندان بلامانع است.

وی تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات در این زمینه مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا