پلمپ یک واحد عطاری در شهر آبسرد به علت تخلف عرضه داروی مخدر

یک واحد عطاری در شهر آبسرد به علت تخلف عرضه داروی مخدر پلمپ شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در بازديد عصرگاهی از تعدادی از واحدهای صنفی سطح شهر آبسرد، تخلف عرضه داروی مخدر و دخالت در امر پزشکی از سوی یک واحد عطاری، برای ناظرین بهداشت و درمان شهرستان کشف شد که بر اساس قوانین و مقررات پزشکی این واحد صنفی تعطیل و پرونده آن به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

دكتر طیران معاون درمان شبكه بهداشت دماوند اظهار داشت: پیرو مراجعات، اظهار نگرانی و شکایات خانواده‌ها نسبت به‌ دخالت تعداد معدودی از عطاری‌ها به عرضه و تجویز داروهای مخدر و دخالت در امور تخصصی طبابت و به علت خطرات جبران‌ناپذيري كه اين گونه تخلفات براي سلامت جوانان، بيماران و مردم خواهد داشت، تعطيلي اين عطاري‌ها كمترين برخورد با آنها خواهد بود.

دکتر توکلی، معاون غذا و داروي شبكه بهداشت با تاكيد بر اينكه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گياهي، طبيعي، بيولوژيك و شيميايي داروخانه‌ها هستند گفت: عطاري‌ها اجازه فروش و عرضه هيچ گونه دارو يا فرآورده دارويي را ندارند و صرفاً مي‌توانند گياهان دارويي مجاز و غير سمي را عرضه كنند. ضمناً دخالت در امور درمان بيماران نيز منوط به داشتن تخصص و اخذ مجوز فعالیت مي‌باشد.

دكتر توكلي به مردم شريف توصيه كردند، داروهاي مورد نياز خود را صرفاً از داروخانه‌ها و با مشاوره از پزشك يا دكتر داروساز تهيه نمايند و تاكيد مي‌شود از خريد هر گونه اقلام دارويي از عطاري‌ها جداً خودداري گردد.

این واحد عطاری با حضور معاون درمان و معاون غذا داروی شبکه بهداشت دماوند، مسئول مركز آبسرد و كارشناس مبارزه با قاچاق كالاهاي سلامت محور شبكه، يك واحد عطاري در آبسرد به دليل عرضه داروهاي مخدر و دخالت در امر پزشكي پلمپ شد. پرونده متخلف جهت رسيدگي و صدور احكام بازدارنده به مراجع قضايي ارسال خواهد شد.

روابط عمومي شبكه بهداشت دماوند از مردم محترم تقاضا مي‌نمايد گزارشات تخلفات تهديد كننده سلامت را در سامانه ١٩٠ ثبت نمايند تا كارشناسان شبكه بهداشت به سرعت جهت رفع مشكل، وارد عمل شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا