شناسایی و برخورد با شهرک‌‌سازی‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند/ قلع و قمع شهرک‌سازی بزرگ با ۱۴۵ قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی منطقه جابان/ تخریب بی سابقه ۴۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در ابتدای فروردین‌ماه 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از شناسایی و برخورد با شهرک‌‌سازی‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان و قلع و قمع شهرک‌سازی بزرگ با ۱۴۵ قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی منطقه جابان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، مجید خدابخش در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و غیرمجاز شهرستان دماوند اظهار داشت: امسال نخستین سالی بود که با همکاری دادستان و فرماندار محترم شهرستان با اقدامی مشترک در ایام نوروز بدون هیچ وسیله‌ای، ۵۰ تا ۱۲۰ مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفت حتی هنگام کار شاهد تخریب نیز بودیم.

وی افزود: تخریب وسیعی نیز در بخش رودهن صورت گرفت که هر کدام از شهرک‌ها بالغ بر ۳۰ قطعه بودند؛ مناطقی که در حال شهرک‌سازی هستند در حال شناسایی هستند که زمانی ۵۰ تا ۶۰ قطعه در آن صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: در منطقه جابان نیز شهرک‌سازی بزرگی به میزان حدود ۱۴۵ قطعه نیز در حال اجرا بود که علاوه بر دیوار کشی، ۱۵ تا ۲۰ مورد ساختمان نیز تخریب شد.

خدابخش ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز فقط جهاد کشاورزی شهرستان ۴۰۰ مورد تخریب انجام دهد که در سال های اخیر این اقدام بی سابقه بوده و همچنین در حال تجهیز امکانات و ادوات نیز برای مقابله هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که اکنون جهاد کشاورزی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز روبرو است، بلاتکلیفی جهت هماهنگی با دیگر نهادهاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: هماهنگی با دیگر نهادها طی چند روز قبل از تخریب، موجب باخبر شدن متخلف می شود و تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

خدابخش ادامه داد: حجم بالای ساخت و سازغیرمجاز در شهرستان دماوند نسبت به دیگر شهرستان‌های استان تهران قابل مقایسه نیست چراکه در صورت تخریب، مجدد ظرف دو روز دوباره ساخت و ساز صورت می‌گیرد و این برای منطقه نگران کننده است.

وی تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که حتی متخلفین برای رسیدن به اهداف خود، مهر جهاد کشاورزی شهرستان را جعل می کنند؛ قطعا ما به تنهایی توان برخورد نداریم و نیاز است دیگر نهاد ها نیز حضور داشته و قطعا برخورد قاطع تر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: در برخی مناطق آنقدر سرعت ساخت و سازغیرمجاز زیاد است که تخریب دیوار برای ما پیگیری با ساخت و سازغیرمجاز شده بطوری که برخی مناطق با تخریب دیوارکشی، چندماهی است جرات ساخت مجدد را نداشته اند؛ امروز حدود ۵۰ درصد پیگیری صورت گرفته و با تخریب دیوار، دیگر به سمت ساخت بنا نمی روند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا