وجود سگ‌های ولگرد و خطرناک قصه پر غصه شهروندان دماوندی است/ شوراهای اسلامی از اختلاف پرهیز و منافع مردم را فدای سلیقه‌ها و اختلافات نکنند/ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سوی شهرداران و دهیاران یک روز هم متوقف نشود

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه وجود سگ‌های ولگرد و خطرناک قصه پرغصه شهروندان دماوندی است، گفت: شوراهای اسلامی از اختلاف پرهیز و منافع مردم را فدای سلیقه‌ها و اختلافات نکنند و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سوی شهرداران و دهیاران یک روز هم متوقف نشود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های این همه نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را گرامی می‌داریم و از فعالان این ورزش ارزشمند جسمی و معنوی در شهرستان دماوند تشکر می‌کنیم‌.

وی افزود: زورخانه محفل ذکر خدا و یاد اهل بیت پیامبر و مجلس صلوات به محمد و آل محمد و کلاس درس ادب و اخلاق و تقویت روح و جسم است.

امام جمعه دماوند گفت: از وزارت ورزش و جوانان توقع داریم ورزش پهلوانی _ باستانی خوشنام زورخانه را تقویت و پشتیبانی کند و از مردم و جوانان عزیزمان می‌خواهیم به این ورزش انسان ساز اقبال بیشتری نشان دهند.

فتاح دماوندی ادامه داد: هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل است؛ حفظ ایمنی خود و همراهان در سفرهای کوتاه و بلند واجب عقلی و شرعی است و همگان باید ایمنی را اولویت دهند.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید بودجه بیشتری را برای حفظ ایمنی مسافران جاده‌ای هزینه کند و مردم هم باید به حفظ جان و سلامتی خود در جاده‌ها توجه بیشتری داشته باشند و به قوانین راهنمایی و رانندگی عمل کنند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: خط کشی – نصب علائم هشدار دهنده – اعلام نقاط پرحادثه و خطرناک – شانه سازی – نصب گاردریل و نیوجرسی – اصلاح قوس‌ها – شستشوی تابلوها و تامین روشنایی مناسب راه‌ها و تونل‌ها – نصب چراغ چشمک زن و تعمیر مداوم جاده‌ها از ضروریات حفظ ایمنی در حمل و نقل است.

فتاح‌دماوندی افزود: متاسفانه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کرده‌اند؛ یعنی به صورت متوسط روزی ۴۷ نفر که برای کاهش این آمار باید مردم و قوای سه گانه تلاش و همکاری کنند.

وی گفت: نهم اردیبهشت‌ماه روز شورا را به همه اعضای محترم شوراهای شهر و روستا تبریک می‌گوییم و از زحمات این بزرگواران تشکر می‌کنیم.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: ‌از اعضای محترم شوراها توقع داریم برای خدمت به مردم وحدت داشته باشند و از اختلاف پرهیز کنند و منافع مردم را فدای سلیقه‌ها و اختلافات نکنند.

فتاح دماوندی ادامه داد: انتخاب شهردار و دهیار متخصص و جهادی و نظارت بر عملکرد شهرداران و دهیاران و تصویب بودجه مربوطه از وظایف شوراهاست‌.

وی گفت: شوراها یک سال بیشتر وقت ندارند که با خدمت ویژه به مردم برای آخرت خود توشه بردارند و خاطره خوبی از دوران مسئولیت خود در ذهن‌ها باقی بگذارند.

امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: حفظ نظافت و زیبایی شهرها و حفظ بهداشت باید جز اولویت‌های شوراها و شهرداران و دهیاران باشد.

فتاح دماوندی افزود: وجود سگ‌های ولگرد و خطرناک قصه پرغصه کودکان و بانوان و سالخوردگان و مردم محترم ماست.

وی گفت: از شوراها و شهرداران و دهیاران توقع داریم جمع آوری سگ‌های ولگرد را یک روز هم متوقف نکنند.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند باید رتبه اول نظافت و بهداشت و امنیت را به خود اختصاص دهد و شوراها و شهرداران و دهیاران باید در این خصوص تلاش خود را مضاعف کنند.

فتاح دماوندی بیان کرد: شهر و روستای بهداشتی و تنظیف به شبکه جمع آوری فاضلاب نیاز دارد؛ از مسئولین می‌خواهیم بودجه احداث شبکه فاضلاب در شهرستان دماوند را محقق و عملیاتی کنند‌.

وی گفت: در برخی مناطق گیلاوند مثل مهک، مردم از نداشتن شبکه فاضلاب و رهاسازی فاضلاب توسط برخی افراد در جوی‌ها و زیاد بودن هزینه تخلیه چاه و مخزن فاضلاب گله دارند.

امام جمعه دماوند گفت: افزایش چند برابری عوارض ساختمان داد مردم را درآورده است؛ توان پرداخت مردم را هم باید در نظر گرفت، مخصوصاً اقشار متوسط و ضعیف‌.

فتاح‌دماوندی گفت: البته درآمد عوارض نوسازی برای خدمات عمومی شهری مثل معابر، نظافت و ایجاد پارک و فضای سبز و بهداشت مصرف می‌شود؛ اما برای جمع‌آوری آن باید با مردم مدارا کرد.

وی تصریح کرد: ضمن تشکر از خدمات شوراهای شهر و روستا و شهرداران و دهیاران شهرستان دماوند و تهنیت روز شورا از آنها می‌خواهیم که این شهرستان را به جایگاه واقعی و کسب رتبه اول استان در زیبایی و بهداشت و خدمات نزدیک کنند.

امام جمعه دماوند گفت: یازدهم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر است؛ از خدمات و زحمات کارگران محترم تشکر می‌کنیم؛ از آنها بابت حفظ چرخه تولید و خدمت به مردم تشکر می‌کنیم.

فتاح دماوندی تاکید کرد: کسب روزی حلال عبادت است؛ کارگری کردن افتخار دارد؛ پیامبر اکرم (ص) بر دست کارگر بوسه زد و بعضی افراد کارگری را عار ندانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا