مقابله و جلوگیری از شهرک‌سازی فاقد مجوز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند/ قلع‌ و‌ قمع ۱۱ فقره بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مناطق اتابک و دهن

طی اقدام مقابله و جلوگیری از شهرک‌سازی فاقد مجوز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند ۱۱ فقره بنای غیرمجاز در مناطق اتابک و دهن قلع‌ و‌ قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، حدود ۲۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی مناطق اتابک و دهن تخریب شدند.

در این عملیات تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز عوامل انتظامی و گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.

طی این عملیات حدود ۱۳۰۰ مترمربع دیوارکشی‌ و ۲۰۰۰ مترمربع بنا غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند تخریب گردید و حدود پنج هکتار از اراضی از دست سودجویان آزادسازی شد.

بر اساس قانون، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی استان تهران شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و سازها در اراضی کشاورزی از سوی شهروندان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا