اجرای طرح پاکسازی حاشیه راه‌ها در محور تهران – دماوند محدوده مهرآباد و چناران از دست‌فروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز

صبح امروز سه‌شنبه، طرح پاکسازی حاشیه راه‌ها در محور تهران – دماوند محدوده مهرآباد و چناران از دست‌فروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز اجرا شد.

مهران جعفری‌فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: در راستاي حفظ و صیانت از حریم و بستر راه‌های اصلی با دستور مقام محترم قضایی در محور تهران – فیروزکوه محدوده مهرآباد و چناران از ساخت و سازهای غیرمجاز و دست‌فروشان توسط اکیپ راهداری شهرستان دماوند، کلانتری مهرآباد، یگان حفاظت امور اراضی شرق استان تهران و شهرداری رودهن آزادسازی انجام شد.

وی افزود: امیدواریم با جمع‌آوری دست‌فروشان و آزادسازی حریم راه از وقوع حوادث جاده‌ای برای رانندگان جلوگیری شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: بر اساس ماده هفت قانون ایمنی راه ها، استقرار اشیا در راه و حریم قانونی آن ممنوع است و اداره راهداری شهرستان دماوند با این موارد برخورد می‌کند.

جعفری‌فر با بیان اینکه تامین ایمنی و سهولت تردد کاربران جاده‌ای، اصلی‌ترین اولویت این اداره راهداری شهرستان دماوند است، افزود: فروش در کنار جاده نه تنها برای خود دستفروشان خطرناک است بلکه برخی رانندگان هم با مشاهده دستفروشان، به ناگاه برای خرید اجناس تغییر مسیر می‌دهند که این تغییر مسیر ناگهانی سبب کاهش توان راننده یا دیگر کاربران جاده‌ای در کنترل خودرو شده و منجر به وقوع سانحه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا