آزادسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۲/ اجرای ۹۰ درصد از طرح کاداستر اراضی ملی شهرستان دماوند/ اجرای ۳۰ فقره حکم قطعی در دستور کار است/ ۸ هکتار از اراضی ملی در فروردین‌ماه رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از آزادسازی ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان در سال ۱۴۰۲ و اجرای ۹۰ درصد از طرح کاداستر اراضی ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حسن شکری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و غیرمجاز شهرستان دماوند اظهار داشت: حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۲ داشتیم.

وی افزود: در سال گذشته ۳۸۸ فقره پرونده های کیفری و حقوقی تشکیل دادیم که حدود ۱۲۰ فقره رای قطعی صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: در ایام تعطیلات نوروز گشت مشترک به خوبی صورت گرفت که در ماه فروردین امسال در راستای احکام قضایی حدود ۵۱ فقره و نزدیک به هشت هکتار آزاد سازی داشتیم که نسبت به سال گذشته امسال بیشتر بود.

شکری گفت: موضوع کاداستر نیز بخش عمده ای انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است که در خصوص پیشگیری با ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر اجرای کاداستر، اخذ سند نیز مورد توجه است چرا که با داشتن سند تک برگ در مراجع قضایی به راحتی رسیدگی می شود.

*با اجرای ۱۵۷ هزار هکتار طرح کاداستر در اراضی ملی شهرستان دماوند برای حدود ۱۲۰ هزار هکتار سند اخذ شده است

وی تصریح کرد: با توجه به اجرای ۱۵۷ هزار هکتار طرح کاداستر در اراضی ملی، حدود ۱۲۰ هزار هکتار سند گرفته شده، در حوزه دماوند تنها یک پلاک مابقی است که در حال سند گرفتن هستیم و در بخش رودهن نزدیک به ۶ پلاک باقی مانده که هنوز در اداره ثبت رودهن هنوز انجام نشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: در بحث احکام قطعی حدود ۳۰ فقره حکم قطعی داریم که امید است با کمک نیروی انتظامی این احکام اجرا شود و ما دیگر احکام اجرا نشده نداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا