نباید با اجرای عملیات‌های عمرانی به راه دسترسی معادن دماوند آسیبی برسد

معاون فرماندار شهرستان دماوند گفت: نباید با اجرای عملیات‌های عمرانی به راه دسترسی معادن دماوند آسیبی برسد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه فرزام در سی و دومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان دماوند اظهار داشت: در این نشست شرکت دام هموطن در اخذ وام و تسهیلاتی از بانک تجارت مشکلاتی داشت که با ایجاد مصوبه‌ای در این کارگروه می‌تواند تسهیلات را اخذ و بخشی از مشکلاتش را حل کند.

وی افزود: مشکل گازرسانی و نصب علمک برای اتاق‌های کارگری با پیگیری اداره گاز شهرستان زودتر رفع خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد: قدرت الله سلمان تولید کننده محصولات گلخانه‌ای در منطقه کردر نیز در اخذ استعلامات از راه و شهرسازی با مشکل روبرو بود که این مهم باید حتماً در کمیسیون ماده 12 مطرح شود، اما در کمیسیون سه ماه زمان می‌برد از این‌رو با مصوبه‌ای در کارگروه تلاش کردیم زمان مذکور کوتاه‌تر شود تا تولید کننده بتواند زودتر مجوزهای قانونی را از جهاد کشاورزی اخذ کند.

وی با اشاره به راه دسترسی معادن عنوان کرد: موضوع اختلاف معادن با اداره آب و فاضلاب شهری است که به سبب انجام عملیات عمرانی برای فاضلاب شهر دماوند، به مشکل خورده بودند.

فرزام ادامه داد: رئیس آب و فاضلاب شهر دماوند قول مساعد داده است که به راه دسترسی معادن آسیبی نرسد و هرگونه اقدام با هماهنگی انجمن شن و ماسه و انجمن معادن شهرستان یا استان تهران صورت گیرد.

فرزام بیان کرد: یکی از مشکلات شرکت آب معدنی تامین پت است و از انجا که این مشکل حل نشده، مقرر شد که از طریق کارگروه استانی رفع شود، در خصوص تخصیص آب نیز امور منابع آب اقدام لازم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: معاون با مشکل تأمین سوخت نیز مواجه هستند که بنا بر گفته رئیس صنعت و معدن، این مشکل به سبب عدم نیازسنجی دقیق از مصرف سوخت معادن ناشی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان دماوند تصریح کرد: مقرر شده است در جلسه کمیته سوخت یا تنظیم بازار یا رفع موانع تولید، مسئله سوخت معادن با حضور رئیس شرکت فرآورده‌های نفتی دماوند بررسی و رفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا