نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی:

مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای به اقشار کارگران و فرهنگیان داشته است/ کاهش 30 درصدی میزان دریافتی مسئولان نجومی بگیر در دولت

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای به اقشار کارگران و فرهنگیان داشته است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، سید احمد رسولی‌نژاد ضمن عرض تبریک به قشر فرهنگیان و کارگران اظهار داشت: مجلس یازدهم از شروع بکار خود توجه ویژه‌ای به سایر اقشار از جمله کارگران و فرهنگیان جامعه داشته است.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری مصوبات خوبی را در جهت حمایت از تولید، اشتغال و کارگران داشته‌ایم که به نحوی بوده در بودجه سال ۱۴۰۰ به جهت حمایت از اشتغال و جلوگیری از بیکاری کارگران عزیر مصوبه مهمی را مجلس شورای اسلامی داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جزئیات مصوبات این بود که نمایندگان مجلس با بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی از جمله اصنافی که حداقل به مدت یکسال نسبت به حفظ و افزایش نیروی انسانی کارگاه‌های خود اقدام کرده‌اند، موافقت کردند.

رسولی‌نژاد عنوان کرد: در این شرایط جهت حفظ شرایط موجود و با توجه به عملکرد ضعیف دولت در بخش اشتغال این مصوبات مجلس بسیار تأثیرگذار می‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: توجه به دریافتی‌های کارگران، کمیسیون تخصصی و امور اجتماعی مجلس به همراه فراکسیون کارگران به جدیت دنبال مطالبات کارگران عزیز می‌باشد و ما لحظه‌ای در دفاع از حقوق کارگران درنگ نخواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ فاصله بین حداقل دریافتی و حداکثر حقوق را کاهش داده‌ایم و که نسبت به کاهش ۳۰ درصد میزانی که دولت برای افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند اقدام کرده‌ایم که هنوز اقدامات کافی نیست تا شکاف دریافتی‌ها بیشتر نشود.

رسولی‌نژاد بیان کرد: ما در زمینه اصلاح لایحه دولت در میزان دریافت حقوق نجومی بگیران اقدام کردیم و باید تلاش کنیم حقوق کارگران افزایش زیادی برای نرخ تورم داشته باشد.

وی عنوان کرد: در مجلس به مشکلات فرهنگیان واقف هستیم که در کمیسیون و فراکسیون مربوطه به جد دنبال مطالبات آنها هستیم و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: این اقدامات شامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با لشکری و کشوری و طلب‌های سازمان تأمین اجتماعی از دولت و رتبه بندی معلمان برای عزیزان فرهنگی موظف به حمایت هستیم.

رسولی‌نژاد گفت: نظارت بر اجرای مصوبات برعهده ما نمایندگان مجلس شورای است که مبادا دولت و وزارت آموزش و پرورش در ادای حقوق فرهنگیان کوتاهی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا