رئیس اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند خبر داد؛

صدور تاکنون حدود 590 مجوز الکترونیکی از سوی اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند/ افت 50 درصد فروش صنف پوشاک شهرستان دماوند طی ماه‌های اسفند و فروردین به علت شیوع کرونا

رئیس اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند از صدور تاکنون حدود 590 مجوز الکترونیکی از سوی اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان این شهرستان خبر داد و گفت: به علت شیوع کرونا 50 درصد فروش صنف پوشاک شهرستان دماوند طی ماه‌های اسفند و فروردین را شاهد بودیم.

حسن هاشمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: بعد از اجرای تحریم‌ها و جلوگیری از قاچاق، وضعیت تولید پوشاک ارتقا یافت و رونق گرفت، اما یکی از آسیب‌پذیرترین اتحادیه‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان بود که حدود 100 رسته از جمله خیاطی، قالیشویی، فرش فروشی،لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش، پارچه و… را شامل می‌شود.

وی افزود: این رسته‌ها در ماجرای کرونا به دو دلیل دچار آسیب زیادی شدند؛ مردم در این ایام به کالاهای حوزه پوشاک به عنوان نیاز درجه دوم نگاه می‌کردند زیرا نیاز درجه اول خود را خوراک می‌دانستند.

رئیس اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند گفت: از سوی دیگر مردم در ایام شیوع کرونا کمتر بیرون می‌رفتند و خریدهای بهارانه و عید و تعطیلی در کار نبود، از این رو رسته‌های اتحادیه پوشاک آسیب فراوانی دیدند، از مسئولان انتظار می‌رود تسهیلاتی برای جبران خسارت این افراد در نظر بگیرند.

هاشمی عنوان کرد: در اسفندماه و فروردین‌ماه سال گذشته به علت شیوع کرونا، حدود 50 درصد افت فروش پوشاک در مغازه‌ها را شاهد بودیم و از همه کسبه که همکاری لازم در اسفندماه و فروردین‌ماه با سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا داشتند، نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 590 مجوز الکترونیکی از اتحادیه پوشاک و قماش صادر شده است و 100 مجوز دیگر در دست اقدام هستند.

*50 اخطار پلمب از طریق بازرسان اتاق اصناف شهرستان دماوند به واحدهای صنف پوشاک، قماش و دوزندگان/ توزیع 100 هزار قلم کالای بهداشتی در شهرستان دماوند با توجه به شیوع کرونا

رئیس اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر حدود 50 اخطار پلمب از طریق بازرسان اتاق اصناف به واحدهای پوشاک، قماش و دوزندگان داده شده است که شامل واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و تمدید و جابجایی و تغییر رسته می‌شود که اگر مراجعه به اتحادیه نکنند پلمب می‌شوند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه کاسبان این اتحادیه به علت کرونا آسیب فراوانی دیدند، اما از طریق بسیج اصناف مشارکت خوبی مخصوصاً در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی داشتند حتی یکی از اعضا 200 کیلو برنج ایرانی اهدا کرد.

رئیس اتحادیه پوشاک، قماش و دوزندگان شهرستان دماوند افزود: از اسفندماه تلاش شد اقلام آرایشی بهداشتی را تأمین کنیم تا فضای روانی ناشی از کمبود این اقلام آرام شود، یک نوع اسپری ضدعفونی کننده شرکت کیمیا شیمی به طور کامل از طریق اتحادیه با هماهنگی فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و اتاق اصناف شهرستان دماوند توزیع شد، در مجموع طی شیوع کرونا حدود 1300 کارتن شامل 100 هزار قلم کالای بهداشتی در شهرستان دماوند توزیع شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا