بازگشت ناقص کرایه تهران-دماوند به نرخ سابق؛ ناآگاهی آقای مسئول یا راننده‌ و ترمینال!

کرایه نعاونی

قیمت کرایه‌های تاکسی و اتوبوس بین‌شهری دماوند که افزایش پیدا کرده بود، در راستای جلب رضایت مسافران به حالت قبل بازگشت.

به گزارش تارود، چندی پیش شاهد افزایش 30 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی و مینی‌بوس‌های تعاونی دماوند – تهران بودیم و در این زمینه مسافران زیادی نسبت به این افزایش قیمت‌ها اعتراض کردند.

این افزایش برای افرادی که هر روز مسیر دماوند – تهران را طی می‌کردند، سنگین بود و پرداخت آن برای هرکسی میسر نبود؛ به طور معمول کسانی از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند که از قشر ضعیف و متوسط جامعه محسوب می‌شوند و به همین دلیل در روزهای گذشته به طور مجدد شاهد کاهش این افزایش 30 درصدی نرخ کرایه‌ها بودیم.

در این بین، اعتراضات زیادی نیز در خصوص اتوبوس‌ها فرسوده وجود داشت و اخبار زیادی در این زمینه با عنوان «افزایش کرایه‌های اتوبوس عهد قاجار دماوند» در شهرستان دماوند منتشر شده بود؛ متأسفانه برخی از این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های قدیمی طور فرسوده شدند که شاید هرکسی نمی‌تواند به صندلی‌های آنان تکیه دهد.

سرعت پایین و نداشتن بخاری در فصل سرما از دیگر اعتراضاتی بود که مسافران نسبت به اتوبوس‌های فرسوده و قدیمی داشتند؛ یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، این بود که برخی از رانندگان که از تهران به سمت دماوند حرکت می‌کردند، مسافران خود را در دوراهی گیلاوند پیاده می‌کردند.

اما تعاونی تاکسیرانی به رانندگان خود تأکید کرد که ایستگاه پایانی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها میدان 17 شهریور دماوند بوده و حتی در این زمینه آنها بنری جهت اعلام شکایت مسافران در پایانه شرق تهران نصب کردند که این اقدام بسی جای تقدیر دارد.

البته دو ایستگاه تاکسیرانی بین‌شهری نیز خودش مشکلات دیگری به وجود آورده است که هر کدام به فاصله 50 متر از یکدیگر فاصله گرفتند؛ یکی زیر نظر تعاونی یک و دیگری زیر نظر تعاونی سیرگستران است.

نداشتن برچسب قیمت کرایه به خصوص در تاکسی‌های متعلق به تعاونی سیرگستران، مجوز حمل مسافر به مسافربری‌های شخصی با دریافت به اصطلاح حق ترمینال، اصلی‌ترین موارد نارضایتی شهروندان در این زمینه است؛ البته برخی رانندگان به بهانه عبور از آزادراه تهران – پردیس، قیمت 500 تومان بیشتری از مسافران دریافت می‌کنند.

معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند در خصوص کاهش مجدد کرایه‌ها در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: افزایش نرخ کرایه‌ها بر اساس مصوبه کشوری صورت گرفته بود.

اکبر مردانی افزود: طی نشست‌هایی که با رانندگان تاکسی داشتیم، مقرر شد تا در جهت جلب رضایت مسافران نرخ کرایه‌ها به قبل بازگردد که این اتفاق افتاد.

وی در پاسخی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد برای آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی کرایه افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع بستگی به دستورالعمل‌های کشوری دارد و ما بر اساس سیاست‌های کشوری حرکت می‌کنیم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه تصمیمی در هفته‌های آینده برای این موضوع اتخاذ می‌شود.

به گزارش تارود این در حالی است که هنوز تعاونی شما یک، کرایه‌ها را به نرخ سابق دریافت می‌کند که سواری‌ها با اظهار اینکه نرخ تعیین شده از سوی وزارت راه 7000 تومان است و با تصویب فرمانداری 6500 دریافت می‌کنند.

لذا این موضوع را یا باید به حساب ناآگاهی رانندگان و ترمینال دانست و یا به حساب ناآگاهی آقای مسئول که هر دو مورد نشان از عملکرد  نظارتی ضعیف دارد. البته  شایان ذکر است تعاونی سیرگستران هم کرایه 5000 تومانی را علیرغم عدم عبور از آزادراه دریافت می‌کند که بنابر آخرین قیمت 4600 تومان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا