معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

عدم آگاهی کشاورزان شهرستان دماوند از کشت گیاه ماده مخدر «شاهدانه»/ آموزش همگانی مبارزه با مواد مخدر در سطح روستاها از طریق دهیاری‌ها و شوراها تاثیرگذار است

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه عدم آگاهی کشاورزان برخی از کشت گیاه ماده مخدر «شاهدانه» در این شهرستان است، گفت: آموزش همگانی مبارزه با مواد مخدر در سطح روستاها از طریق دهیاری‌ها و شوراها تاثیرگذار می‌باشد.

شاهرخ جهانشاهی در حاشیه همایش آموزش مواد مخدر با حضور دهیاران و روسای شورای اسلامی شهر و روستا در سالن جلسات فرمانداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: علی رغم دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه های مختلف، جامعه جهانی در حال حاضر در هزاره سوم با مشکلات و آسیب های اجتماعی مواجه است.

وی مواد مخدر و روانگردان ها را چهارمین عنصر که جامعه جهانی را تهدید می کند دانست و گفت: جامعه ایران هم به این آسیب اجتماعی مبتلا است و علاوه بر تاثیرات فردی، ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در جامعه در پی دارد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در خصوص عدم آگاهی برخی از کشاورزان از کشت گیاه شاهدانه به عنوان مواد مخدر، اشاره کرد و توضیح داد: یکی از مشکلات شهرستان در زمینه مواد مخدر، ناشی از عدم آگاهی برخی از کشاورزان از کشت شاهدانه در اطراف شهرستان دماوند است که برای حل این مشکل به کمک و اطلاع‌رسانی همه مسئولان در دهیاری ها و شوراها، نیازمندیم.

جهانشاهی تاکید کرد: فرهنگسازی و آموزش همگانی در بحث مبارزه با مواد مخدر باید در سطح روستاها به بهترین شکل صورت پذیرد و رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش موثری در این امر داشته باشند.

وی در خصوص نقش سمن ها در شهرستان دماوند بیان کرد: انجمن سازمان های مردم نهاد نیز در شهرستان نقش مهمی در مبارزه و مقابله با پیشگیری و آموزش به شهروندان دارند و امیدواریم با برگزاری کارگاه های آموزشی در این موضوع به نتایج مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا