حمل و نقل رودهن نیازمند نوسازی و تجهیز

mehrdad hanifiشهردار رودهن گفت: زیر ساخت‌ های سیستم حمل و نقل رودهن نیاز به ترمیم دارد و در این راستا باید از اعتبارات خوبی برخوردار بود تا بتوان مشکلات این بخش از شهرستان دماوند را برطرف کرد.

به گزارش تارود، مهرداد حنیفی در مورد وضعیت سیستم حمل و نقل در این منطقه با وجود گره‌ های ترافیکی اظهار کرد: شیوه پارک اتومبیل‌ها در حاشیه خیابان‌ ها به ویژه در معابر اصلی شهر مشکلات زیادی را در بحث حمل و نقل ایجاد کرده بود.
وی با اشاره به تبدیل ساختار عمودی پارک حاشیه خیابان‌ ها به شکل افقی، تصریح کرد: شکل دهی افقی به شیوه پارک اتومبیل‌ ها در حاشیه خیابا‌ن‌ها و معابر اصلی در کنار نصب علائم راهنمایی و رانندگی از راهکارهای مهم در راستای باز کردن گره ترافیکی شهر محسوب می‌شوند.
شهردار رودهن با تاکید بر استقرار پارکبان در خیابان‌ ها به عنوان یکی از ابزارهای کاهش حجم ترافیک در شهر بیان کرد: بازگشایی خیابان عرب به عنوان یکی از خیابان‌ های رودهن با برخورداری از کار مطالعاتی روی این طرح مسیری فرعی برای هدایت اتومبیل‌ ها بیرون از حریم داخل شهر در جهت روانسازی ترافیک به شمار می‌رود.
وی با کالبد شکافی سیاست‌ های اجرایی شهرداری و اولویت‌ بندی برنامه‌ ها عنوان کرد: رفع معضل ترافیک در اولویت سیاست های اجرای شورای اسلامی و شهرداری رودهن قرار دارد ولی متاسفانه از زیر ساخت‌ های لازم به ویژه در حوزه مالی برخوردار نیستیم.
حنیفی، رودهن را شهری با ساختار کوریدوری در کنار جاده ترانزیتی و به عنوان محور اتصال دهنده پایتخت به شهرهای شمالی کشور معرفی کرد و با تأکید بر اینکه ظرفیت راه‌ ها و جاده های ورودی به رودهن گنجایش این حجم بالای ترافیکی را ندارد، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید در این زمینه چاره اندیشی کند.
وی افزود: به منظور کاهش حجم ترافیک در خیابانها و معابر اصلی رودهن راه‌ های فرعی را نیز در نظر گرفته‌ ایم تا بخشی از حجم ترافیک را به این محورهای خروجی هدایت کرده و گام بلندی در راستای رفع معضل ترافیک در رودهن برداریم.
شهردار رودهن با تاکید بر اینکه شهرداری رودهن سیاست‌ های خود را در حوزه حمل و نقل متناسب با نیازهای مردم طرح ریزی کرده است، گفت: ساماندهی ایستگاه تاکسی‌ ها نیز بخشی از معضل ترافیکی شهر رودهن را برطرف می‌کند.
وی هجوم تردد مسافران در ایام تعطیلی سال را وزنه ای سنگین در افزایش بار ترافیکی این منطقه بر شمرد و افزود: موج مسافر در شهر رودهن به معضل ترافیک این منطقه دامن می زند و گره آن را کورتر می کند.
حنیفی خاطرنشان کرد: حل معضل ترافیک در رودهن عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد متأسفانه محدودیت مالی و زیر ساختی، دست مسئولان را در پاکسازی این معضل از سیمای رودهن بسته است.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا