رئیس آبفای روستایی شهرستان دماوند خبر داد؛

تعویض و بازسازی شبکه توزیع انتقال آب در روستاهای حصار پایین و آرو/ راه‌اندازی یک حلقه چاه آب شرب جهت بهبود وضعیت آبرسانی در روستاهای کالدشت بالا و پایین

رئیس آبفای روستایی شهرستان دماوند از تعویض و بازسازی شبکه توزیع و خط انتقال در روستاهای حصار پایین و آرو واقع در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: یک حلقه چاه آب شرب جهت بهبود وضعیت آبرسانی در روستاهای کالدشت بالا و پایین راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمدرضا محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: با عنایت به گزارش‌های مردمی مبنی بر شکستگی شبکه توزیع در یکی از محله‌های روستای حصار پایین و بررسی‌های همکاران مشخص شد بخشی از شبکه توزیع آب در روستای حصار پایین بر اثر فرسودگی دچار آسیب شده که برنامه‌ریزی لازم در جهت مرمت آن صورت گرفت و 300 متر شبکه در این روستا بازسازی و تعویض شد.

وی همچنین در خصوص روستای آرو، افزود: در این روستا 350 متر خط انتقال آب از محل مخزن که از داخل ملک‌های خصوصی گذشته بود و احتمال انشعاب گیری به صورت غیرمجاز وجود داشت و علاوه بر این دچار فرسودگی، آسیب و شکستگی شده بود تعویض گردید.

رئیس آبفای روستایی شهرستان دماوند گفت: با انجام عملیات فوق وضعیت آبرسانی در دو روستای فوق بهبود یافت و رضایت مشترکین نیز جلب شد.

محمدی در ادامه تصریح کرد: تاکنون دو روستای کالدشت بالا و پایین از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند از یک منبع تأمین آب که شامل یک حلقه چاه در روستای کالدشت بالا بود، آبرسانی می‌شدند که البته با گسترش ساخت و ساز و توسعه بافت روستایی و افزایش مشترکین، یک حلقه چاه به ویژه در فصول گرم سال جوابگوی دو روستا نبود و با بررسی‌های لازم تصمیم به تفکیک منابع آب در روستاهای فوق گرفته شد.

وی با بیان اینکه پس از برنامه‌ریزی و فراهم ساختن مقدمات کار اقدام به تجهیز و راه‌اندازی یک حلقه چاه در روستای کالدشت پایین کردیم، تصریح کرد: در این خصوص با توجه به میزان کافی آبدهی چاه جدید منابع تأمین آب دو روستا از هم جدا شد و اکنون هر دو روستا از وضعیت آبرسانی مطلوبی برخوردار شدند که این اقدام رضایت مشترکین در هر دو روستا را حاصل نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا