تخریب ناگهانی کندوهای زنبور عسل و باغ‌های روستای هویر دماوند/ ردپای خرس و احتمال حضور آن در این روستا موجب نگرانی اهالی شده است

تخریب ناگهانی کندوهای زنبور عسل و باغ‌های روستای هویر واقع در بخش مرکزی دماوند و ردپای خرس و احتمال حضور آن در این روستا موجب نگرانی و ترس اهالی این منطقه شده است.photo_2016-09-16_23-08-11

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، براساس اطلاعات و عکس‌های واصله از طرف اهالی روستای هویر شهرستان دماوند، روز گذشته به احتمال زیاد یک یا چند قلاده خرس به کندوهای زنبور عسل و باغ‌های این روستا حمله‌ور شده که حدود 25 کندوی زنبور عسل و باغ‌های اطراف را تخریب کرده است.

ابراهیمی یکی از اهالی و ساکنان روستای هویر در این رابطه می‌گوید: حدود هفته گذشته یک فرد افغانستانی مشغول به زنبورداری در پایین روستا بود که مدعی شده است یک قلاده خرس به کندوهای زنبور عسل در آن حوالی این منطقه حمله‌ور شده، کندوها را شکسته و عسل‌های موجود در آنها را خورده است.

وی افزود: این فرد افغانستانی از نگرانی و ترس از چادر استراحتگاه خود خارج نشده و تا صبح از روشن کردن چراغ روشنایی خودداری کرده است که این اتفاق موجب نگرانی مردم شد.

این سکنه روستای هویر بیان کرد: همچنین شب گذشته احتمالاً دوباره یک یا چند قلاده خرس وارد روستا شده و در همین حوالی اقدام به تخریب کندوها کرده است که علاوه بر این موضوع خسارتی به باغ‌های روستا نیز وارد کرده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: حدود 10 سال گذشته یک قلاده خرس در روستای هویر در یک روز دیده شده بود، ولی در حال حاضر حدود دو هفته است که حضور و مشاهده ردپای این حیوان موجب ترس و نگرانی اهالی این روستا شده است.

وی گفت: البته لازم به ذکر است علاوه بر حیواناتی همچون خرس، گراز هم خسارت زیادی به مزارع کشاورزی و باغ‌های این روستا خساراتی وارد کرده است که کشتن اینگونه حیوانات جرم محسوب می‌شود.

یک مقام مسئول در فرمانداری شهرستان دماوند در رابطه اظهار کرد: در حال حاضر یک اکیپ یگان ویژه محیط زیست به روستای هویر دماوند اعزام شدند تا از موارد ذکر شده و میزان خسارت گزارشی تهیه گردد و در صورت مشاهده از آسیب رساندن به اهالی این روستا جلوگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر حضور حیواناتی همچون گراز هم در این روستا و مناطق اطراف مشاهده شده است، ولی محیط زیست وجود خرس را در این منطقه رد کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: روستای هویر دماوند در مسیر کوهستانی قرار دارد و احتمال اینگونه خطرات از این دسته نیز وجود دارد؛ ولی در حال حاضر اکیپی از اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی در حال آماده‌باش هستند تا در صورت مشاهده هرگونه خطر احتمالی اقدامات لازمه را انجام دهد.photo_2016-09-16_23-08-07

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا