مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه‌های هفته تغذیه با شیر مادر در شهرستان دماوند

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته تغذیه با شیر مادر در این شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

لیلا زعفرانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به هفته جهانی شیر مادر اظهار کرد:همه‌ساله در این ایام با همکاری وزارت بهداشت و درمان کشور برنامه‌هایی در این خصوص اجرا می‌شود و امسال نیز شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند این سری برنامه‌ها را با همکاری امور بانوان فرمانداری در پایگاه‌های درمانی اجرایی نموده است.

وی افزود: پایگاه بهداشت و درمان شماره ۳ دماوند با همکاری امور بانوان فرمانداری، بسیج قشر جامعه زنان و حوزه بسیج خواهران آبسرد و گیلاوند اقدام به برگزاری کلاس‌هایی با مضمون آموزشی برای کارکنان بهزیستی و نمایندگان ادارات در سپاه پاسداران کرده است.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند از برگزاری جشنواره تابستانه در پارک الغدیر آبسرد در پنجشنبه گذشته خبر داد و گفت: در این جشنواره موضوعاتی مانند آموزش مهارت شیردهی صحیح، مزایای تغذیه با شیر مادر و آموزش شیردهی به مادران باردار مدنظر قرار گرفت.

زعفرانی ادامه داد: همچنین این جشنواره با ارائه آموزش‌هایی برای انجمن معتادان گمنام همراه بود و اطلاعاتی در این خصوص به آن‌ها داده شد.

وی از برگزاری جشنواره‌ای دیگر با این مضمون در روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در پارک مهک گیلاوند خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شیر مادر موجب ایجاد رابطه عاطفی میان مادر و فرزند می‌شود و تغذیه‌ای کامل و بدون افزودنی برای کودکان به شمار می‌رود، نباید از آن غافل بود و مزایای آن را دست‌کم گرفت.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند به فواید شیردهی به نوزاد برای مادران شیرده پرداخت و تأکید کرد: این امر موجب کاهش احتمال ابتلا به سرطان پستان و تخمدان، کاهش آندومتر و کاهش وزن مادر پس از زایمان می‌شود و در کنار این موضوع، در دسترس بودن و بی هزینه بودن شیر مادر را نیز نباید نادیده گرفت.

زعفرانی همچنین از تکامل سیستم ایمنی و گوارش، کاهش احتمال ابتلا به آسم و حساسیت، کاهش احتمال ابتلا به اسهال و عفونت‌های تنفسی، بیماری‌های مفاصل و بیماری‌های قلبی را ازجمله مزایای استفاده از شیر مادر برای نوزادان برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا