ثبت‌نام ۳۴۸ داوطلب برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی دماوند

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند از ثبت‌نام ۳۴۸ نفر داوطلب برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ناصر محمودی فرد در خصوص ثبت‌نام داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دماوند اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از ۳۰ اسفندماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود، ساعت ۲۴ شب گذشته به پایان رسید.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان دماوند در سه حوزه فرمانداری برای شوراهای شهر و بخش‌های مرکزی و رودهن برای شوراهای روستایی انجام شد.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند گفت: در هفتمین و آخرین ثبت‌نام‌ها، ۳۹ نفر برای شوراهای اسلامی شهر و ۸۳ نفر برای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و ۳۰ نفر نیز برای شوراهای اسلامی روستاهای بخش رودهن ثبت‌نام کردند.
محمودی فرد تصریح کرد: در مجموع با پایان مهلت ثبت‌نام‌ها، ۶۵۱ داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دماوند ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۶۰۳ مرد و ۴۸ زن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۹۹ نفر با حضور در محل فرمانداری شهرستان دماوند برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای دماوند، رودهن، کیلان، آبسرد و آبعلی ثبت‌نام کردند که ۱۷۸ نفر آنها مرد و ۲۱ نفر نیز زن هستند.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه ۴۵۲ داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان در محل بخشداری‌های مرکزی و رودهن ثبت‌نام کردند، بیان کرد: در این خصوص، ۳۴۸ نفر در محل بخشداری مرکزی دماوند و ۱۰۴ نفر در محل بخشداری رودهن برای عضویت در شوراهای روستاهای این شهرستان اعلام آمادگی کردند که این تعداد را ۴۲۵ مرد و ۲۷ زن تشکیل می‌دهند.

محمودی فرد با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند افزود: ۶۳ داوطلب کمتر از ۳۰ سال و ۶ داوطلب بالای ۷۵ سال سن داشتند و سن ۱۰۶ داوطلب نیز بین ۳۰ تا ۳۵ سال است.

وی در خصوص میزان تحصیلات داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان دماوند گفت: در این زمینه، پنج نفر دارای تحصیلات حوزوی و سه نفر دارای مدرک دکتری بودند و همچنین ۶۵ نفر فوق لیسانس، ۱۶۷ نفر لیسانس، ۳۹ نفر فوق دیپلم، ۱۴۹ نفر دیپلم و ۲۲۳ نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند تصریح کرد: از تعداد کل داوطلبان ثبت‌نام شده در پنجمین دوره انتخابات شهر و روستای شهرستان دماوند، ۱۳۰ نفر دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان را داشتند و ۵۲۱ نفر نیز برای نخستین بار وارد عرصه انتخابات شوراها شدند.

محمودی‌فرد بیان کرد: همچنین از مجموع ۶۵۱ داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دماوند، ۱۰۲ نفر دارای سابقه ایثارگری هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پس از پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی، روند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت اجرایی انتخابات شهرستان دماوند انجام می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده از سوی وزارت کشور، اسامی آنها به هیأت نظارت بر انتخابات شوراها ارسال خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا