رئیس تأمین اجتماعی شعبه دماوند:

۱۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی شعبه دماوند هستند/ عدم تحقق اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار شهرستان دماوند توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها/ ۳۵ هزار نفر از جمعیت منطقه دماوند دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی می‌باشند

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دماوند با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه شعبه تأمین اجتماعی دماوند هستند، گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار شهرستان دماوند توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحقق پیدا نکرد.

غفور شجاع در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های سازمان تأمین اجتماعی، گسترش پوشش بیمه‌ای است.

وی افزود: کلیه زنان خانه‌دار می‌توانند با توجه به قوانین موجود در قالب مشاغل آزاد با درصدهای متغیر، خود را بیمه کنند.

*تعداد کمی از روستائیان شهرستان دماوند به دلیل عدم اطلاعات کافی از بیمه زنان خانه‌دار برخوردارند

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دماوند بیان کرد: در روستاها به دلیل عدم اطلاعات کافی نسبت به این نوع بیمه تعداد کمی از زنان خانه دار تحت پوشش قرار دارند که نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و فراگیر در سطح شهرستان دماوند می‌باشد که با مساعدت فرمانداری و ادارات دولتی و نهادهای مردمی می‌توان این امر را به نحو احسنت انجام داد.

شجاع ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه زنان خانه‌دار می‌توان از زیرساخت‌های موجود در حسینیه‌ها و مساجد استفاده کرد تا مردم به خصوص زنان از مزایای این نوع بیمه آگاهی کافی پیدا کنند.

*بیمه زنان خانه‌دار در جهت تأمین و گسترش چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی است

وی بیمه زنان خانه‌دار را در جهت تأمین و گسترش چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی دانست و با بیان قوانین و نحوه عقد قرارداد در این بیمه به بیان مزیت‌های بیمه زنان خانه‌دار پرداخت و این بیمه را یکی از راه‌های بهبود شاخص‌های توسعه انسانی و تکریم زنان در سطوح مختلف جامعه است.

این مقام مسئول عنوان کرد: زنان خانه‌دار پس از عقد قرارداد می‌توانند بدون مراجعه به شعب تأمین اجتماعی از طریق سایت سازمان و یا اپلیکیشن تأمین اجتماعی من، فیش پرداخت حق بیمه خود را دریافت و پرداخت نمایند و با توجه به حرکت به سمت دولت الکترونیک می‌توانند از دریافت دفترچه‌های درمانی درب منزل بهره‌مند گردند.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دماوند خاطرنشان کرد: پیرو جلسه‌ای اخیر در فرمانداری شهرستان دماوند، مقرر شد که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اطلاع‌رسانی کنند اما در سطح منطقه چنین اتفاقی را شاهد نشدیم و درصدد هستیم بسته‌ای برای جذب زنان خانه‌دار تهیه و در مدارس و دانشگاه‌ها توزیع کنیم.

*برخورداری تاکنون 90 نفر از زنان خانه‌دار شهرستان دماوند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی/ ۳۵ هزار نفر از جمعیت منطقه دماوند دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی می‌باشند

شجاع با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از زنان خانه‌دار و حدود ۳۰ نفر از زنان خانه‌دار اتباع بیمه شده‌اند، گفت: تقریباً ۱۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه شعبه تأمین اجتماعی دماوند هستند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز بیمه شده تبعی هستند که در مجموع به ۳۵ هزار نفر می‌رسند و دارای دفترچه بیمه هستند.

*مطالبات ۶ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی شعبه دماوند از کارفرمایان

وی گفت: تأمین اجتماعی شعبه دماوند مطالباتی از تعدادی از کارخانه‌ها و مغازه‌ها داریم که رقم آن به حدود ۶ میلیارد تومان می‌رسد و اگر مطالبات پرداخت نشود، ماهانه دو درصد جریمه می‌شوند.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دماوند تأکید کرد: متقاضیان بیمه زنان خانه‌دار باید به تأمین اجتماعی مراجعه کنند و سن آنها باید کمتر از ۵۰ سال باشد و مبلغ پرداختی متغیر است که چند مؤلفه شامل ۱۲ درصدی، ۱۴ درصدی، ۱۸ درصدی با درمان، بدون درمان و… است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا