شهردار آبسرد:

پروژه‌های فرهنگسرا و سوله بحران ۲ پروژه اصلی نیمه تمام شهرداری آبسرد/ برای توسعه درآمدهای پایدار شهر آبسرد بر روی پروژه‌های سرمایه‌گذاری تمرکز خواهیم کرد/ پروژه سوله بحران شهرداری آبسرد با پیشرفت 85 درصدی سال آینده به اتمام می‌رسد

شهردار آبسرد با بیان اینکه پروژه‌های فرهنگسرا و سوله بحران ۲ پروژه اصلی نیمه تمام شهرداری آبسرد است، گفت پروژه سوله بحران شهرداری آبسرد با پیشرفت 85 درصدی سال آینده به اتمام می‌رسد.

محسن واشقانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: پژوهش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و هر گاه اقدام مثبتی انجام شده قبلش مطالعه شده است یعنی کاری که با مطالعه انجام شده باشد نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مدیریت شهری اعتقاد دارد که در برنامه‌های آتی خود باید از محققین و پژوهشگران شهر استفاده کند تا بتواند نتیجه مثبتی را از این اقدمات به دست آورد.

شهردار آبسرد ادامه داد: روح شهر نیازمند تحول است و برای این تحول لازم است که به آن رسیدگی و در مورد آن تحقیق شود همچنین نیازهای شهر و مردم شهر احصا شوند که این مهم جز با تحقیق و پژوهش میسر نمی‌شود.

فرهانی گفت: در هر صنعت و مجموعه‌ای که رشد و تکامل صورت می‌گیرد تحقیق را در کنار توسعه شاهد هستیم و هزینه ای که برای تحقیق انجام می‌شود توسعه را به دنبال خود دارد و نتیجه‌ای استاندارد از آن حاصل می‌شود.

*کانون نخبگان و پژوهشگران را در شهرداری آبسرد ایجاد خواهم کرد

وی تصریح کرد: قطعا کانون نخبگان و پژوهشگران را در شهرداری آبسرد ایجاد خواهم کرد و از نظرات نخبگان در برنامه‌های آتی در خصوص موضوعات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهر استفاده خواهیم کرد تا شاهد توسعه و عمران هرچه بهتر شهر باشیم.

شهردار آبسرد اضافه کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های بودجه‌ای در شهرداری وجود دارد و تعهداتی از سال‌های گذشته باقیمانده است، در سال آینده پروژه های نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند.

فراهانی گفت: برای توسعه درآمدهای پایدار شهری نیز قطعا بر روی پروژه‌های سرمایه‌گذاری تمرکز خواهیم کرد و سرمایه‌گذاران را برای اجرای طرح‌های گردشگری و اقتصادی دعوت خواهیم کرد و بسته‌های سرمایه‌گذاری را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در حد بضاعت پروژه های عمرانی در حد نگهداشت شهر و نیز پروژه‌های نیمه تمام در سال آینده تعریف خواهند شد.

شهردار آبسرد بیان کرد: پروژه‌های فرهنگسرا و سوله بحران دو پروژه اصلی نیمه تمام شهر هستند، برای پروژه فرهنگسرا هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته و در مرحله 5 درصد پیشرفت است که شاید نیاز باشد مجددا بازنگری شود.

فراهانی ادامه داد: پروژه سوله بحران نزدیک به 85 درصد پیشرفت دارد و سال آینده قطعا به اتمام می‌رسد اما فرهنگسرا نیز با توجه به نیاز شهر حتما در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در خصوص ساماندهی مهاجرپذیر بودن آبسرد طرح‌هایی دارم که در شورای تامین و استانداری مطرح کردم و به اداره اتباع ارجاع شد اگر طرح مورد پذیرش قرار گیرد برای اجرایی شدنش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شهردار آبسرد اضافه کرد: بافت فرسوده نیز در دستور کار قرار دارد و امید است دفتر تسهیل‌گری را در این بافت ایجاد کنیم، دفاتر تسهیل‌گری به مردم کمک می‌کنند که ساخت اماکن فرسوده را سرعت دهند و با تسهیلات دولتی و شهرداری این بافت‌ها نوسازی شوند.

فراهانی گفت: با نوسازی بافت‌های فرسوده شاید امکان نباشد که بخشی از اتباع خارجی در اماکن ساکن بمانند لذا به تدریج خارج و سازماندهی می‌شوند، اما اگر طرح مذکور پذیرش و اجرایی شود به شهر کمک می‌کند که مدیریت اتباع در اختیار شهرداری قرار گیرد و برنامه‌های آتی برای آنها اجرایی شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 3 محله شامل محله تاسکین، مرانک و قلعه کهنه در طرح تفصیلی بافت فرسوده در نظر گرفته شده‌اند که دفاتر تسهیل‌گری در این محلات فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

شهردار آبسرد افزود: در طرح بازنگری یا طرح جامع اگر ساختمان‌های محلات دیگری شاخص‌های بافت فرسوده را داشته باشند به بافت فرسوده اضافه خواهند شد.

*ساخت و سازهای غیرمجاز خط قرمز شهرداری آبسرد است/ طرح جامع شهر آبسرد در حال پیگیری است

فراهانی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز خط قرمز شهرداری آبسرد است و از مردم می‌خواهیم که در این زمینه همکاری کنند زیرا بضاعت شهرداری محدود است و با نیروهای موجود تلاش می‌کنیم که وسعت 91 کیلومتر مربعی را پوشش دهیم اما بسیاری از نقاط پنهان می‌ماند.

وی تصریح کرد: اگر با کمک مردم از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود شهر به سمت توسعه می‌رود و اشتغال به این سمت سوق می‌یابد.

شهردار آبسرد اضافه کرد: طرح جامع نیز در حال پیگیری است و نماینده و مدیریت شهری کمک می‌کند تا این طرح نیز اصلاح شود اما اکنون موظف هستیم که طبق قانون مانع از ساخت وساز غیرمجاز شویم.

فراهانی گفت: متولی زمین‌های کشاورزی نیز جهاد کشاورزی است و مردم برای تغییر کاربری حتما به جهاد مراجعه کنند زیرا شهرداری وظیفه ای در خصوص زمین‌های کشاورزی و امکان تغییر کاربری را ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا