امام جمعه شهرستان دماوند

راه‌اندازی صنایع تبدیلی در دماوند جهت حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران محقق شود/ برای صنعت‌گران زحمتکش در دماوند باید امتیازات خاصی در نظر گرفته شود

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه راه‌اندازی صنایع تبدیلی جهت حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران محقق شود، گفت: برای صنعت‌گران زحمتکش در دماوند باید امتیازات خاصی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، کاظم فتاح دماوندی در نشست بررسی مسائل شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: شعار سال‌های گذشته در کشورمان در رابطه با تقویت اقتصاد کشور بوده است، بعضاً شعارها تکرار شده یا جابجا می‌شوند که نشان دهنده عدم تحقق هدف می‌باشد، پس باید تلاش کنیم تا مشکلات اقتصادی کشور حل شوند.

وی افزود: یکی از راه‌های تقویت اقتصاد، کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی کوچک و بزرگ هستند که در شهرستان‌ها مشغول فعالیت‌اند.

*در حال حاضر از کلیه ظرفیت‌های تولیدکنندگان در شهرستان دماوند جهت اشتغال‌زایی استفاده نمی‌شود/ متاسفانه کشاورزان و باغدران با زحمات بسیار نمی‌توانند، محصول خود را به فروش برسانند

فتاح دماوندی گفت: ظرفیت‌های تولیدی به صورت کامل در شهرستان‌ها استفاده نمی‌شود، با وجودآنکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد و چه خوب است که در سال جاری که شعار رونق تولید می‌باشد، بتوان با کمک مسئولین استان و شهرستان تمام ظرفیت تولیدی شهرستان را فعال کرد.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان داشت: شهرستان دماوند در کشور در رابطه با تولید سیب، عسل و گردو ظرفیت‌های بالایی دارد که به صورت غیر علمی و سنتی کشت و برداشت می‌شود، باید به بخش کشاورزی شهرستان کمک شود چرا که کشاورزان هزینه‌های بسیاری پرداخت می‌کنند و بعد از زحمت‌های فراوان در هنگام فروش محصولاتشان قیمت واقعی لحاظ نمی‌شود.

وی بیان داشت: صنایع تبدیلی که در جلسه هم به آن اشاره شد در راستای ارائه بهتر محصولاتی همچون سیب و عسل که نحوه ارائه آن به بازارهای داخلی و خارجی بروز رسانی نشده بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

فتاح دماوندی گفت: در شهرک صنعتی دماوند 2 جایگاه ویژه‌ای برای بسته بندی و ارائه مناسب محصولات کشاورزی باید تعبیه گردد. باید علاوه بر فراهم کردم زمین مناسب ساماندهی نیز انجام شود که مردم شهرستان دماوند و تولیدکننده‌ها بتوانند از آن بهره ببرند.

این مقام مسئول عنوان کرد: باید برای بومی‌های این منطقه و افرادی که سال‌هاست در این شهرستان زندگی کرده و فعالیت صنعتی دارند امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفت، به طور مثال اگر برای دیگران بخشی از هزینه زمین کارگاه به صورت نقدی و مابقی در ده قسط دریافت می‌شود برای بومیان منطقه ده قسط به 20 قسط افزایش یابد تا افرادی که در منطقه حق آب و گل دارند بتوانند بهره ببرند.

*کسانی که خارج از شهرک‌های صنعتی دماوند فعالیت دارند با کمک مسئولان و تسهیلات ویژه حمایت شوند/ واحدهای صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با قدرت دستگاه قضایی باید به افراد صنعتگر فعال واگذار شود

فتاح دماوندی تاکید کرد: افرادی که در خارج از شهرک‌های صنعتی فعالیت تولیدی انجام می‌دهند باید مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر کارگاه‌هایی در خارج از محدوده شهرک صنعتی فعالیت دارند و انشالله به کمک سازمان شهرک‌های صنعتی و مسئولین، با تسهیلات و اقساط بیشتر بتوانند قطعه زمینی جهت جابجایی فعالیت خود به داخل شهرک صنعتی خریداری کرده و متضرر نشوند.

وی ادامه داد: شاید کشاورزان اطلاع نداشته باشند از این مساله باید برای آنها طرح‌هایی ارئه شود تا بتوان از کشاورزی منطقه نیز بهره بیشتری برد و کشاورزان برای گسترش فعالیت خود تشویق شوند.

امام جمعه دماوند به مالکین زمین‌های شهرک صنعتی شماره 1 اشاره کرد و گفت: برخی مالکین در این شهرک صنعتی فعالیت اقتصادی ندارند و تنها مکانی را اشغال کرده‌اند که با حمایت دادستانی و دادگستری و دیگر مسئولین باید وارد عمل شد و این زمین‌های بلا استفاده به دیگران واگذار شود و از ظرفیت‌های این شهرک‌ها نهایت استفاده را برد.

وی در خاتمه تاکید کرد: تمامی این موارد همت، تلاش و حمایت مسئولین را می‌طلبد تا از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان دماوند استفاده کرد، هرچند که دماوند یک شهر صنعتی نیست اما می‌توان از افراد مشغول به فعالیت استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا