هزینه تبلیغاتی کاندیداها شفاف شود/ دریافت وجه از محکومین جرایم اقتصادی ممنوع است

فرماندار شهرستان فیروزکوه با تأکید بر لزوم شفافیت هزینه تبلیغاتی کاندیداها گفت: دریافت وجه از محکومین جرایم اقتصادی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  مهدی یوسفی جمارانی در نشست توجیهی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دماوند اظهار کرد: یکی از مظاهر تبلور جمهوریت نظام جمهوری اسلامی، بحث انتخابات است.

وی افزود: در هفته‌های اخیر قانون تبلیغات نامزدها در مجلس شورای اسلامی تصویب و تأیید شورای نگهبان رسیده و ابلاغ شد؛ داوطلبان موظف‌اند که حسابی برای هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی نزد یکی از بانک‌ها تعیین کرده و هنگام ثبت‌نام و درخواست مجوز، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این خصوص ارائه دهند و این امر باید تا پیش از زمان آغاز مجاز تبلیغات انجام شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: این امر به جهت شفافیت هزینه‌ها و مبالغی است که در انتخابات انجام می‌شود تا سر و سامان و نظم مناسبی در هزینه‌‌کرد نامزدها و نحوه تأمین منابع مالی آنها صورت گیرد.

جمارانی بیان کرد: مجموعه منابع مالی تبلیغات مجاز شامل اموال و دارایی شخصی نامزد، کمک احزاب و گروه‌های سیاسی و کمک اشخاص حقیقی ایرانی است؛ همچنین هرگونه دریافت وجه از افراد غیرایرانی و محکومین جرایم اقتصادی ممنوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا