معاون اشتغال و کارآفرینی استان تهران:

متأسفانه مسئولان شهرستان دماوند اشراف مدیریتی به آیین نامه‌ها و قوانین ندارد

معاون اشتغال و کارآفرینی استان تهران گفت: متاسفانه مسئولان شهرستان دماوند اشراف مدیریتی به آیین نامه ها و قوانین ندارد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، سعید دهقان در نشست کارگروه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دماوند اظهار داشت: مسئولان شهرستان دماوند اشراف مدیریتی به حوزه های مربوطه را ندارد، تجربه نشان می‌دهد با آمار و اطلاعات و مطالبه گری و پیگیری می‌توان به توسعه و پیشرفت دست یافت.

وی افزود: وصل کردن وضعیت شهرستان دماوند به شرایط کرونایی این وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

معاون اشتغال و کارآفرینی استان تهران گفت: تا سال 94 که معاون اداری مالی بودم به هر اقدامی اعم از دعوا، التماس و خواهش دست زدم و از تمام ظرفیتهای وزارتی و استانی و لابی گری استفاده کردم، همچنین بیش از یک میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی جذب کردم تا مجموعه ورزشی کنونی به ثمر رسید.
وی ادامه داد: از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده که 10 درصد آن به دولت داده می‌شود می‌توان در حوزه ورزش و آموزش هزینه کرد، نیاز است 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده در دماوند محاسبه شود که این مهم نیاز به همت دارد.

دهقان تصریح کرد: با اقدام مذکور فقط یک انحراف در پرداخت ایجاد می‌شود یعنی به جای اینکه مالیات به خزانه دولت برود در مجموعه فنی و حرفه‌ای تکمیل شود و بعد از تاییدیه جزو عملکرد مالیاتی مجموعه می‌شود.

وی بیان کرد: اگر طی چند سال اخیر تلاش می‌شد و هر سال حدود 500 میلیون تومان به روش مذکور تامین شده بود، تا به حال مجموعه ورزشی به اتمام رسیده بود.

*بیشترین مقدار اعتبار در استان تهران با 1400 میلیارد تومان مربوط به صنعت و معدن و تجارت است

معاون اشتغال و کارآفرینی استان تهران گفت: 4760 میلیارد تومان اعتبار در استان تهران وجود دارد که بیشترین مقدار آن با 1400 میلیارد تومان مربوط به صنعت و معدن و تجارت است، تا امروز تنها حدود 2000 میلیارد تومان از آن محقق شده است.

دهقان بیان کرد: پول، تسهیلات بانکی، کمک‌های بلاعوض، تسهیلات تکلیفی بانک‌ها و کمک‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد اما همه افراد از این ظرفیت استفاده نکردند.

وی افزود: جهاد کشاورزی حدود 680 میلیارد تومان اعتبار در استان تهران دارد که 320 میلیارد تومان از آن جذب شده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی استان تهران ادامه داد: کمیته امداد امروز 160 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت 4 درصد با بازپرداخت 7 ساله دارد که 80 میلیارد تومان از آن باقی مانده است.

دهقان بیان کرد: 80 میلیارد تومان از اعتبارات تسهیلات باقی مانده است و هنوز هیچ برش شهرستانی برای آن دیده نشده است، هر مسئولی که قادر به جذب آن برای استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی است اقدام کند.

وی تصریح کرد: جذب این اعتبارات نیاز به هیچ چیز همچون مجوز ندارد، معرفی کمیته امداد خودش مجوز است و نیاز به بروکراسی اداری نیز ندارد، متقاضیان با این تسهیلات هر اقدامی که تمایل داشته باشند حتی خرید خودرو و یا امرار معاش می‌توانند انجام دهند.

معاون اشتغال و کارآفرینی استان تهران گفت: دولت 680 میلیارد تومان پول از صندوق توسعه ملی خارج و در صندوق کارآفرینی امید برای مشوق‌های بیمه‌ای کارسازی کرده است.

دهقان تصریح کرد: هر فارغ التحصیل دانشگاهی که در طول دوران عمرش بیشتر از 36 ماه بیمه پردازی نداشته باشد و سن او 38 سال باشد و اگر سربازی رفته باشد 40 ساله استخدام کند، ماه به ماه 23 درصد حق کارفرما را به حساب کارفرما می‌ریزیم اگر واریز نشد قرارداد کنسل می‌شود.

وی افزود: این طرح با برنامه‌های مشابه دیگر تفاوت دارد، منتظر هستیم کارفرما ماه به ماه لیست بیمه‌ای بدهد و اگر ماه بعد سهم کارفرما پرداخت نشد دولت باید پاسخگو باشد.

*حدود 1000 سهمیه با سقف باز برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان تهران وجود دارد

معاون اشتغال و کارآفرینی استان تهران عنوان کرد: در استان تهران حدود هزار سهمیه با سقف باز برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد که شامل همه بخش‌ها اعم از صنوف، کشاورزی، صنایع دستی و… می‌شود.

دهقان تصریح کرد: در شرایط وانفسای تحریم، بی پولی و کرونا چنین امکانات و ظرفیت‌هایی ایجاد شده است اما استفاده نمی‌کنند و در تریبون‌ها به دولت و تامین اجتماعی بدگویی می‌کنند.

وی بیان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها به هنر و پیگیری و اطلاع از قوانین و آیین نامه‌ها نیاز دارد، متاسفانه برخی مسئولان هیچ اطلاعی از آیین نامه ها و قوانین ندارند و باعث ضربه زدن به شهرستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا