رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند:

شهرستان دماوند مجوز دفن پسماندهای عفونی را در سایت گندک اخذ کرده است/ بیمارستان دماوند اقدام به بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی نمی‌کند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه این شهرستان مجوز دفن پسماندهای عفونی را در سایت گندک اخذ کرده است/، گفت:بیمارستان شهرستان دماوند اقدام به بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد فریدی در دومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: معمولاً دیگر شهرستان‌ها از طریق محیط زیست و به سختی پسماندهای عفونی را جمع‌آوری می‌کنند و منطقه دماوند اولین شهرستانی است که مجوز وزارت بهداشت را برای این اقدام اخذ کرده است.

وی ادامه داد: شرکتی که در ورامین وجود دارد به سختی مجوز اخذ کرده و وزارت بهداشت و محیط زیست سختگیری بسیاری دارند، فرآیند اخذ مجوز این شرکت حدود یکسال زمان برده است و به نظر می‌رسد تأسیس چنینی شرکتی تنها در سایت گندک انجام پذیرد شود، برای دماوند نیز این امر شدنی اما سخت می‌باشد که باید استانداردها نیز رعایت شود.

*40 مطب پزشکی در دماوند با قرارداد شرکتی اقدام به بی خطر سازی پسماندهای عفونی می‌کنند/ بیمارستان دماوند اقدام به بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی نمی‌کند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان دماوند بیش از 200 مطب خصوصی وجود دارد که تنها 80 مطب از بین آنها فعالیت بیشتری دارند که از این بین نیز تنها 40 مطب قرارداد جمع‌آوری پسماند دارند و 40 مطب دیگر بی‌خطر سازی انجام نمی‌دهند.

فریدی تاکید کرد: طبق آخرین گزارشات بیمارستان نیز اقدام به بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی نمی‌کند، این پسماندها ویژه هستند و شهرداری تنها پسماندهای عادی را جمع‌آوری می‌کند.

وی در خاتمه بیان داشت: از این جهت که عدم جمع‌آوری این پسماندها برای سلامت عموم شهروندان خطر آفرین بوده و مسئله‌ای بهداشتی است از شهرداری‌ها تقاضا دارم موافقت صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا