مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران خبر داد؛

سرمایه‌گذاری 180 طرح صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 دماوند/ 70 طرح صنعتی شهرک صنعتی شماره 2 دماوند در مرحله ساخت و ساز و تهیه ماشین آلات

مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران از سرمایه‌گذاری 180 طرح صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 دماوند خبر داد و گفت: 70 طرح صنعتی شهرک صنعتی شماره 2 دماوند در مرحله ساخت و ساز و تهیه ماشین آلات است.

صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: شهرک صنعتی شماره 2 دماوند امسال تبدیل به محل کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار شده است، 70 طرح سرمایه‌گذاری شروع شده است که در مرحله ساخت و ساز و تهیه ماشین آلات قرار دارند.

وی افزود: 180 طرح صنعتی در این شهرک جذب شده‌اند که امسال همه آنها فعال می‌شوند، این اقدام یک کار جهادی و انقلابی و متناسب با جهش تولید است و انتظار می‌رود بخش اعظمی از آنها امسال و مابقی در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران گفت: طی دو سال 180 طرح سرمایه‌گذاری از صفر شروع و به بهره‌برداری می‌رسند و اشتغال قابل توجهی را شاهد می‌شویم.

پرنیان در خصوص کلنگ‌زنی یک واحد دانش‌بنیان شرکت طبا زیست پلیمر که امروز انجام شد، ادامه داد: این واحد در حوزه سلامت فعالیت می‌کند و چسب‌های زخم که از اقلام وارداتی بود و در انحصار 5 کشور قرار داشت، را تولید می‌کند؛ این سرمایه‌گذاری با دانش بومی و جوانان ایرانی شکل می‌گیرد و ارزآور خواهد بود.

*بهره‌برداری از 200 واحد تولیدی در سطح استان تهران طی سال 98/ امسال در راستای جهش تولید رقم بهره‌برداری واحدهای تولیدی به هزار طرح بالای 60 درصد رسیده است

وی تصریح کرد: در سال گذشته در سطح استان تهران کمتر از 200 واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده بود و امسال در راستای جهش تولید این رقم به هزار طرح بالای 60 درصد رسیده است یعنی امسال هزار طرح صنعتی به بهره‌برداری می‌رسند که مصداق جهش تولید هستند.

مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران بیان کرد: 2500 قرارداد راکد که در مرحله اخذ زمین، نصب سوله یا بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی بودند، در مرحله تعیین تکلیف هستند که نشان از تکاپوی ویژه در حوزه حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان و کشور دارند.

*اشتغال مستقیم 3000 نفر با بهره‌برداری از 100 طرح صنعتی در شهرستان دماوند

مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران گفت: امیدواریم امسال نزدیک به 100 واحد صنعتی از بین هزار موردی که قرار است در استان افتتاح شوند، در سطح شهرستان دماوند ایجاد شود که اشتغال قابل توجهی حدود 3000 شغل مستقیم را به ارمغان خواهد آورد.

پرنیان عنوان کرد: تسهیلاتی در قالب تسهیلات رونق تولید پرداخت می‌شود که مشمول طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و در مرحله خرید ماشین‌آلات، توسعه واحد و یا سرمایه در گردش قرار دارند؛ برای اخذ این تسهیلات نیاز است که واحدهای صنعتی در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام شوند.

وی افزود: ستاد رفع موانع تولید استان آمادگی دارد هر گونه مشکل در واحدهای صنعتی را پیگیری و رفع کند، شاهد ساخت و ساز و اتمام طرح‌ها در همه نقاط شهرک هستیم و امید است در پایان سال بهره‌برداری از دیگر واحدها، اشتغال و صدای زندگی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران ادامه داد: شکل‌گیری و حرکت و صدای یک واحد صنعتی؛ صدای کار، تلاش، کوشش و افتخار برای کشورمان محسوب می‌شود.

*با مساعدت قوه قضائیه و ورود دادگستری  فاز 2 شهرک صنعتی دماوند احداث می‌شود

پرنیان تصریح کرد: با ورود دادگستری بخش عمده‌ای از مشکلات شهرک صنعتی حل شده و امسال قوه قضائیه پرچمدار حمایت از تولید است، امید است بتوانیم با پیگیری‌های انجام شده فاز 2 شهرک صنعتی را احداث کنیم و پاسخگوی سرمایه‌گذاران برای سال‌های آینده باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر زمین صنعتی به اتمام رسیده و نیاز است که این شهرک و نیز شهرک صنعتی دماوند شماره 1 را توسعه دهیم، سرمایه‌گذار درخواست زیادی ندارد و امید است با استقبال سرمایه‌گذاران به رفع بیشتر موانع تولید بپردازیم.

مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران گفت: با استقبالی که از سوی سرمایه‌گذاران در شهرستان دماوند صورت گرفته است، آمادگی اختصاص اعتبارات ویژه برای این شهرک و رفع موانع تولید را داریم.

پرنیان بیان کرد: امید است با کمک دستگاه قضایی و دولت موانع را رفع کنیم چرا که سال آینده زمینی برای توسعه نخواهیم داشت و 180 طرح سرمایه‌گذاری همگی فعال خواهند شد و در بازه یک و نیم ساله به بهره‌برداری برسند که این اقدام یک الگوی بی‌نظیر در کشور است.

وی افزود: امید است در شهرستان دماوند با وجود سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌ها کارنامه قابل قبولی از حیث اشتغال، تولید ثروت و جهش تولید را شاهد باشیم.

مدیرعامل شهرک صنعتی استان تهران ادامه داد: 180 طرح در اینجا فعال می‌شوند و واحدها دو ماه فرصت دارند تا به بهره‌برداری برسند در غیر اینصورت فسخ می‌شوند، پیش بینی می‌شود که 100 واحد امسال و 80 واحد سال آینده به بهره‌برداری برسند.

پرنیان تصریح کرد: کل 180 سرمایه‌گذاری که جذب شده‌اند ظرف دو سال به بهره‌برداری می‌رسند، این اقدام یک اقدام ویژه و جهادی است و با جهش تولید منطبق می‌باشد که در هیچ جای کشور مشابه آن را ندیدیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا