مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند دماوند و پردیس:

زنده‌گیری 1000 قلاده سگ بلاصاحب در دماوند و پردیس/ مرکز نگهداری سگ‌های بی‌پناه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند دماوند و پردیس از زنده‌‌گیری یک‌هزار قلاده سگ بی‌پناه در این دو شهرستان خبر داد و گفت: مرکز نگهداری سگ‌های بی‌پناه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، آرش شهریور با اشاره به فعالیت شرکت پسماند اظهار کرد: شرکت مدیریت پسماند برای دومین سال فعالیت خود را ادامه می‌دهد و مطابق با اساس‌نامه مورد تأیید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از هفت شهرداری تشکیل شده است.

وی افزود: به این ترتیب مقرر شد که این شرکت بر اساس معضلات شهرداری‌ها در خصوص پسماند و بازیافت و همچنین کارگروه پسماند تشکیل شده و مرکز دفن گندگ ساماندهی شود؛ پیش از این شاهد آتش‌سوزی زباله‌ها به صورت روزانه در گندک بودیم و دفن آن به صورت بهداشتی صورت نمی‌گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس ادامه داد: آنچه در این میان حایز اهمیت است، لزوم فرهنگ‌سازی به ویژه در میان قشر جوان و دانش‌آموزان است، تغییر نگرش مردم مردم در خصوص جداسازی زباله بسیار مهم است و ما در این راستا، آموزش‌های لازم را در مدارس ارائه می‌کنیم.

*ارتقای مرکز دفن پسماند گندک به سطح یک

شهریور بیان کرد: پیش از آغاز فعالیت شرکت پسماند، مرکز دفن گندک غیربهداشتی بود، اما طبق ‌نامه سازمان شهرداری‌ها و استانداری، در حال حاضر با رعایت الزامات بهداشتی، به سطح یک ارتقا یافتیم و در آینده نیز می‌توانیم به سطح بالاتری برسیم.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در سایت گندک، قرارگیری آن در فرادست سد ماملو و لتیان است که در صورت تأمین آب شرب تهران از آب زیرزمینی سایت گندک، موجب آلودگی می‌شد؛ از این رو کنترل شیرابه از طریق اعتبارات کشوری مدنظر قرار گرفت که از روش بازچرخانی در این خصوص استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس اظهار داشت: در حال حاضر سوله و خط پردازش در این سایت دایر بوده و فعالیت می‌کند، همچنین انتقال شبکه برق با نصب 80 تیر صورت گرفت؛ علاوه بر این سایت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیز مدنظر قرار گرفت که تا دو هفته آینده عقیم‌سازی سگ‌ها را آغاز خواهیم کرد.

*عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در سایت گندک

شهریور گفت: مرکز نگهداری سگ‌های بی‌صاحب تاکنون پیشرفتی 80 درصدی داشته و در سال گذشته نیز تعداد یک‌هزار قلاده سگ از شهرستان‌های دماوند و پردیس زنده‌گیری شد و سازمان‌های مردم نهاد، کمک زیادی در خصوص غذارسانی انجام دادند.

وی عنوان کرد: با واگذاری این مرکز به بخش خصوصی در مردادماه سال جاری، فعالیت‌ها به صورت سیستماتیک انجام می‌شود؛ ما در مرحله اول زنده‌گیری، انگل‌زدایی، عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و نگهداری در نقاهتگاه را انجام می‌دهیم و سپس با ایجاد سکوهای غذارسانی در حاشیه شهر، اقدام به رهاسازی آنها می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس تأکید کرد: در خصوص احداث سکوهای غذارسانی، نقشه‌های عکس هوایی آماده شده و این سکوها با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و حمایت محیط زیست ایجاد می‌شود و افراد می‌توانند در این سکوهای ویژه به سگ‌ها غذارسانی کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا