رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند خبر داد؛

دعوت از داوطبان جهادی در طرح همراه با بیمار کرونایی در بیمارستان سوم دماوند/ انجام روزانه 50 سی.تی.اسکن برای بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان سوم شعبان دماوند

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند از  دعوت از داوطبان جهادی در طرح همراه با بیمار کرونایی در این مرکز درمانی خبر داد و گفت: روزانه 50 سی.تی.اسکن برای بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان سوم شعبان دماوند انجام می‌شود.

مسعود مسلمی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند  ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی توسط مردم اظهار داشت: وضعیت بیمارستان به لحاظ تعداد بیماران نسبت به پیک قبلی افزایش زیادی داشته است، همچنین مدت زمان بستری شدن بیماران در بیمارستان بیشتر شده و حال بیماران بدتر است.

وی افزود: با توجه به شرایط و تجارب کسب شده در بیمارستان و تلاش پرستاران، توانستیم شرایطی را ایجاد کنیم که وضعیت بهتری برای بیماران بستری فراهم شود، اما هم اکنون با معضلی به نام سندروم خستگی پرستاران مواجه شده‌ایم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه همه کشور درگیر بیماری کووید 19 است پرستاران نمی‌توانند از یکدیگر کمک بگیرند از سویی تعداد نیروها ثابت است و پرستاران و نیروهای پزشکی خسته شده‌اند.

مسلمی‌فرد بیان کرد: برای پیشگیری از فرسودگی و خستگی کادر پرستاری، طرح همراه-بیماران جهادی توسط داوطلبان مطرح شده است، با توجه به اینکه افراد مختلف به عنوان همراه بیمار در بیمارستان حاضر می‌شوند و شرایط را نمی‌دانند و بیماری را در جامعه منتشر می‌کنند، میخواهیم بیماران همراهان آموزش دیده‌ مستقر در بیمارستان داشته باشند.

وی تصریح کرد: در راستای هدف مذکور طرحی به نام همراه‌ بیمار جهادی طراحی شده است که هموطنان اعم از خواهران و برادران داوطلب نذر سلامتی خود را برای خدمت به بیماران قرار دهند و در روزهایی در قالب شیفت‌های 12 ساعته به عنوان همراه بیمار کمک کننده بخش پرستاری باشند.

وی بیان کرد: علاقمندان برای ورود به این موضوع با بیمارستان سوم شعبان یا هلال احمر یا دفتر بسیج مسجد جامع دماوند تماس بگیرند تا در یک برنامه‌ریزی از آنان به عنوان همراه بیماران بهره‌مند شویم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: این اقدام می‌تواند برای کادر پرستاران و درمان بسیار انرژی بخش و شایسته باشد و به مدافعان سلامت کمک ویژه ای باشد.

*تعداد بستری‌های بیمارستان سوم شعبان دماند در پیک دوم کرونا نسبت به پیک اول بسیار بیشتر شده است/ کاهش 43 درصدی فوتی‌های کرونا در دماوند نسبت به پیک اول شیوع بیماری

مسلمی‌فرد در ادامه با اشاره به آمار کرونا و بیماران بستری عنوان کرد: تعداد بستری‌ها در پیک دوم کرونا نسبت به پیک اول بسیار بیشتر شده است و تعداد سی‌تی اسکن‌های روزانه از حدود 30 مورد به حدود 50 مورد رسیده است، همچنین در این مدت روزانه حدود 30 تخت بیمارستان اشغال است، اما طبق آمارها نسبت به پیک اول با توجه به نوع تغذیه و اقدامات انجام شده شاهد کاهش 43 درصدی فوتی‌های دماوند نسبت به پیک اول هستیم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به شرایط و تجارب و تسلط جامعه و اقشار نسبت به بیماری، علیرغم اینکه در کشور تعداد فوتی‌ها افزایش داشت اما در شهرستان دماوند این رقم تا این احد افزایش نیافت.

*حدود 60 درصد بستری شدگان بیماری کرونا ساکن شهرستان دماوند هستند

مسلمی‌فرد ادامه داد: حدود 60 درصد بستری شدگان ساکن شهرستان دماوند و 40 درصد غیربومی از مناطق بومهن، پردیس و مسافران گذری از مسیر هستند؛ شهر دماوند نسبت به نقاط دیگر بستری‌های کمتری داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز روند بستریها کاهش نیافته است و این موجب می‌شود که در آینده در بیمارستان دچار مشکل شویم، از این رو به مردم توصیه اکید می‌شود حتما ماسک بزنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و دست‌ها را مرتب بشویند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا