رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند خبر داد؛

درخواست نسخه لاتین کتاب «سیمای گردشگری بام ایران» از سوی سفارت‌ ایتالیا

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: نسخه لاتین کتاب «سیمای گردشگری بام ایران» از سوی سفارت‌ ایتالیا درخواست شده است.

شهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: کتاب «سیمای گردشگری بام ایران» به معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری بخش مرکزی شهرستان دماوند پرداخته و در مدت کوتاهی که از چاپ این کتاب می‌گذرد با استقبال اهالی علم و فرهنگ و دوستداران طبیعت و مسئولین قرار گرفته است.

وی افزود: این کتاب در چند فصل به معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان دماوند پرداخته است که در فصل اول، خود شهرستان دماوند و بخش مرکزی معرفی شده؛ در فصل دوم، مناطق و روستاهای هدف گردشگری شهرستان معرفی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند بیان کرد: در فصل سوم، آثار تاریخی و اماکن گردشگری معرفی شده و در فصل چهارم، سوغات و صنایع دستی شهرستان و در فصل پنجم، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی شهرستان معرفی شده است.

شریفی بیان کرد: در فصل ششم گونه های جانوری و گیاهی شهرستان واکاوی شده است و فصل هشتم که بخش قابل توجهی از حجم کتاب را به خود اختصاص داده شامل تصاویر بسیار زیبا و جذاب از بخش مرکزی شهرستان دماوند از اماکن تفریحی و گردشگری و بومگردی و … است و تصاویر این کتاب باعث شده، مورد توجه سایر افرادی که فارسی‌زبان هم نیستند قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در پی رونمایی از کتاب «سیمای گردشگری بام ایران» در هفته گردشگری، سفارت ایتالیا درخواست دریافت این کتاب را کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند افزود: طی رایزنی‌های انجام شده، برخی از سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف درخواست نسخه لاتین این کتاب را داشته‌اند که امیدواریم این نسخه به زودی آماده شود و در اختیار سفارتخانه‌ها قرار گیرد.

شریفی گفت: تهیه و تنظیم نسخه لاتین کتاب سیمای گردشگری بام ایران، گام موثری برای شناسایی و معرفی آثار تاریخی و توانمندی‌های گردشگری ایران و شهرستان در سطح جهانی به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است فرهنگ‌دوستان و گردشگران عزیزان برای تهیه کتاب با تخفیف می‌توانند به آدرس گیلاوند، جنب اداره ثبت، بازار نگین، غرفه کتابفروشی رستاخیز قلم مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا