رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

حوزه آبخیز سد ماملو با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به مرحله اجرا در آمد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: حوزه آبخیز سد ماملو در دماوند با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود حجتی در گفت‌وگویی اظهار داشت: با هدف کنترل سیل و رسوب عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز سد ماملو این شهرستان با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: این عملیات در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی و سنگی- گابیونی با حجم عملیات ۴۲۰۰ مترمکعب در حال اجرا می‌باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند ادامه داد: در حال حاضر اجرای این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است.

حجتی بر تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان دماوند تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی نقاط این شهرستان سیل‌خیز می‌باشد ضرورت ایجاب می‌کند انجام عملیات آبخیزداری تداوم یابد تا علاوه بر کنترل سیل و کاهش خسارت‌های احتمالی، شاهد تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا