مدیریت راه و شهرسازی شرق استان تهران:

تشکیل پرونده حقوقی برای شهردار و شورای قبل به علت مزایده گذاشتن اراضی ملی شهر کیلان/ تصمیماتی برای آزادسازی اراضی ملی تصرف شده در شهر کیلان داریم

مدیریت راه و شهرسازی شرق استان تهران از تشکیل پرونده حقوقی برای شهردار و شورای قبل به علت مزایده گذاشتن اراضی ملی شهر کیلان خبر داد و گفت: تصمیماتی برای آزادسازی اراضی ملی تصرف شده در شهر کیلان داریم.

سید احمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به مشکلات مالباختگان اراضی غیرقانونی واگذار شده محله اتحاد شهر کیلان اظهار داشت: ما مجری تصمیمات منابع طبیعی در خصوص اراضی ملی و مستثنیات هستیم و اراضی ملی را حفظ و حراست می‌کنیم.

وی افزود: به طور کلی اراضی مستثنیات متعلق به مردم است و دولت در آن دخالتی نمی‌کند مگر اینکه در کمیسیون ماده 12 طرح شود، اما اراضی ملی اگر در محدوده و حریم شهری باشند متولی آنها راه و شهرسازی است در غیر اینصورت متولی آنها منابع طبیعی است.

مدیریت راه و شهرسازی شرق استان تهران در خصوص پرونده اراضی محله اتحاد کیلان افزود: شهرداری و شورای شهر کیلان در سال‌های قبل، اراضی ملی داخل محدوده و حریم شهر کیلان را با تنظیم صورت جلسات و گذاشتن در مزایده به فروش می‌رسانند یا واگذار می‌کنند.

حسینی ادامه داد: پرونده حقوقی در همان سال‌ها تشکیل می‌شود و هنوز هم این پرونده باز است، شهرداری و شورای شهر کیلان پاسخ می‌دهند و موضوع در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: بخش عمده تصرفات مربوط به کسانی است که با اعتماد به شهرداری، اراضی را خریده‌اند و بابت آنها پول داده‌اند، اما اکنون با مشکل مواجه شده‌اند.

مدیریت راه و شهرسازی شرق استان تهران گفت: بدون شک آزادسازی اراضی ملی حرف اول و آخر ماست، اما در تلاش هستیم تصمیمی بگیریم که به ضرر مردم نباشد البته در حال حاضر هنوز تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است.

*در حال حاضر هنوز تصمیم مشخصی برای اراضی ملی در شهر کیلان اتخاذ نشده است

حسینی عنوان کرد: تصرفات جدید به هیچ وجه شامل این تصمیمات نخواهند بود و مطمئنا برخورد قاطعی با آنها صورت می‌گیرد لذا کسی نمی‌تواند دست به تصرف بزند چرا که با ساده‌ترین روش می‌توان تصرفات را شناسایی کرد.

وی افزود: تصمیماتی برای آزادسازی اراضی ملی تصرف شده در کیلان را داریم و احکامی در این رابطه صادر شده است که با طی تشریفات قانونی، برای اجرای حکم اقدام خواهیم کرد.‌

مدیریت راه و شهرسازی شرق استان تهران عنوان کرد: اقدامات شهرداری و شورای شهر کیلان در فروش و واگذاری اراضی در دوره‌های قبل بوده است. آنچه که مسلم است و شورا و شهردار قبلی نیز به آن اذعان می‌کنند این است که اراضی ملی بدون اجازه متولیان اعم از منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی واگذار شده که کار درستی نبوده است.

حسینی گفت: این پرونده در دست بررسی است و احکام آن به زودی صادر خواهد شد و اگر احیانا تخلفاتی از اشخاصی سر زده باشد بررسی می‌شود اما موضوع اصلی که به دنبال آن هستیم این است که اراضی ملی به هیچ وجه نباید دستخوش تصرفات جدیدی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا