معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند:

ضرورت پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مدارس دماوند/ مدارس مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت هستند/ فرهنگ خود مراقبتی و آموزش منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم برای زندگی سالم ‌می‌شود

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به ضرورت پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مدارس دماوند خبر داد و گفت: مدارس مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت هستند.

سعید یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر و واگیردار و رفتارهای پرخطر کودکان و نوجوانان با ارتقاء سلامت و اقدام‌های حمایتی قابل پیشگیری هستند، که در این مورد توانمند کردن کودکان و نوجوانان در اولویت قرار دارد که مدارس مروج سلامت در این زمینه نقش بی‌بدیلی را دارند.

وی گفت: اصلاح شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و واگیردار برای کشورهای در حال توسعه از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

*بیماری‌های سرطان، قلبی عروقی و دیابت در حال افزایش  است 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند اضافه کرد: بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های غیر واگیردار مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت در حال افزایش هستند.

بسیاری از این بیماری‌ها و اختلالات از طریق آموزش، ارتقاء سلامت و اقدام های حمایتی قابل پیشگیری هستند و کودکان و نوجوانانی که با آموزش کافی، رژیم غذایی متعادل و حمایت عاطفی برای رشد شخصیتی، تکامل می‌یابند برای مواجه با چالش‌های آینده زندگی آماده تر هستند.

یونسی توانمندسازی کودکان و نوجوانان در خصوص رفتارهای پرخطر را پر اهمیت توصیف کرد و گفت: اهمیت توانمندشدن و قابلیت تصمیم‌گیری و انتخاب در مدارس به ویژه توجه به آن در مدارس مروج سلامت اهمیت دارد.

وی گفت: مدارس مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت هستند که با مشارکت فعالانه اولیا، مربیان و دانش آموزان و با رویکرد توانمندسازی دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا