برگزاری کنگره شهدای شهرستان دماوند/ 25 یادواره شهدا در سال جاری برگزار می‌شود

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند از برگزاری کنگره شهدا و برپایی 25 یادواره شهدا در سال جاری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، امیر مرادی در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان از برگزاری ۲۰ تا ۲۵ یادواره شهدا در سال 97 و همچنین برپایی کنگره شهدای این شهرستان در مردادماه سال جاری خبر داد.
وی افزود: بنیاد شهید هرساله به‌منظور برگزاری بهتر یادواره شهدا در شهرستان دماوند اقدام به برگزاری نشست هماهنگی جهت مشارکت و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها می‌کند، از ابتدای سال جاری چندین یادواره شهدا در این شهرستان برگزار شده و تا پایان سال نیز شاهد برگزاری این یادواره‌ها خواهیم بود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند ادامه داد: ما در قبال شهدا وظیفه داریم و باید یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم که با برگزاری این یادواره‌ها ادای دین خواهیم کرد؛ یادواره شهدا ترویج فرهنگ شهادت و ایثار برای نسل‌های بعدی به‌ویژه نسل جوان است که از جنگ دور بودند و بابیان خاطره‌ها و تجلیل از پدران و مادران شهدا می‌توان فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج کرد.
مرادی بابیان اینکه شهرستان دماوند تاکنون تعداد 40 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است گفت: بقایای عاشورا و محرم همیشه در جامعه و نسل جوان مؤثر بوده است؛ در این راستا تعداد 20 تا 25 یادواره شهدا در این شهرستان برپا می‌شود که با هماهنگی مرکز و زمان‌بندی مشخص برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: به جهت اینکه شهرستان دماوند بیش از ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است در مردادماه سال جاری کنگره‌ای به نام شهدای شهرستان دماوند برگزار می‌شود.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند عنوان کرد: بیشتر شهدای هشت سال دفاع مقدس جوان بودند و با توجه به اینکه در ماه محرم مراسم عزاداری در تکایا به مدت ۳۰ شب برگزار می‌شود، لازم است در شب هشتم محرم با عنوان شب شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) مراسم شبی با شهدا به‌صورت متمرکز برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا