فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

ساماندهی شورای بهداشت و درمان شهرستان دماوند در دستور کار است/ پیگیری محقق شدن ۴۶ مصوبه شهرستان دماوند در سال 97

فرماندار شهرستان دماوند از در دستور کار بودن ساماندهی شورای بهداشت و درمان به همراه پیگیری محقق شدن ۴۶ مصوبه این شهرستان در سال 97 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در اولین نشست شورای اداری این شهرستان در سال 97 اظهار کرد: سال جدید با حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده و در راستای ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید اجرایی شود.

وی افزود: اگر بخواهیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و نمود عملی در جامعه پیدا کند، برای ساماندهی اشتغال و اقتصاد نیاز به حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی داریم.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص اقدامات ستاد خدمات سفر در طول ایام نوروز بیان کرد: خوشبتانه شهرستان دماوند در راستای اجرای سیاست‌های دولت در ستاد خدمات سفر در استان تهران جزء شهرستان‌های نمونه استان بود.

صفری ادامه داد: ما شاهد رشد چشمگیری در زمینه اسکان و بازدیدهای مهمانان نوروزی بودیم؛ همچنین در زمینه ترافیک با تلاش پلیس راهور و نیروی انتظامی بامشکل نگران‌کننده مواجه نبودیم.

وی تصریح کرد: در بحث ستاد خدمات سفر، بحران و موضوعات مهم شهری حضور مدیران مهم است، در این زمینه باید مشکلاتی که در ستاد خدمات سفر وجود داشت آسیب‌شناسی و بررسی شود؛ خوشبختانه در این زمینه در بخش روستایی نیز گزارش‌های مطلوبی ارائه شد.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، پیگیری مصوبات نشست کمیته مشترک برنامه‌ریزی است؛ ۴۶ مصوبه در طی نشست اخیر شهرستان دماوند داشتیم که مقدمات تعدادی از آنها باید در پایان سال۹۶ فراهم می‌گردید که خوشبختانه محقق شد و غالب آنها در سال 97 مدنظر قرار می‌گیرد.

صفری تاکید کرد: مصوبات کمیته مشترک فرصت استثنایی برای شهرستان دماوند است که در این راستا تیم ویژه پیگیری اختصاص داده می‌شود؛ اما به موجب قانون متولی اصلی این امر دستگاه‎های اداری هستند.

وی عنوان کرد: در این راستا به صورت ماهانه گزارش‌گیری می‌شود تا پیشرفت کارها مورد ارزیابی قرار گیرد؛ به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری باید ۳۰ مجوزی که در شهرستان دماوند اخذ شده پر شود و از این رو باید به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند اذعان داشت: خوشبختانه ما در زمینه بهداشت و درمان در حال ساماندهی شورای بهداشت در این شهرستان هستیم و اعضای آن مشخص شدند که  تمامی موضوعات بهداشتی، خدماتی، درمانی و سیاست‌گذاری‌های بهداشت در آن بررسی می‌شود.

صفری ادامه داد: همچنین شورایی در خصوص ورزش تشکیل خواهد شد که امور مربوط به جوانان و ورزش در آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تمامی مصوبات شوراها الزا‌م‌آور است؛ همچنین شورای سرمایه‌گذاری شهر و روستا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند از برنامه‌ریزی منظم در خصوص برپایی مراسم‌ها در این شهرستان خبر داد.

صفری با اشاره به لزوم رسیدگی به بافت‌های فرسوده گفت: بنا بر تاکید استاندار تهران، یکی از ارزیابی‌هایی که باید از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی مدنظر قرار گیرد، رسیدگی به بافت‌های فرسوده است که حوزه عمران فرمانداری آن را رصد می‌کند.

وی در خصوص نحوه کمک گرفتن از شهرداری‌ها بیان کرد: در واقع کمک به امور فرهنگی جزو وظایف شهرداران و دهیاران می‌باشد و در آیین‌نامه ابلاغ شده است؛ اما اساس کار ما قانون است و هیچ کسی نمی‌تواند خارج از قانون عمل کند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: یکی از موارد قابل توجه، دقت در خصوص تنظیم بودجه‌ها و تاکید بر منابع درآمدی است؛ باید پیش از تنظیم بودجه در هر شهر و روستا نیازهای فرهنگی توسط مسئولان مشخص شده و بر اساس اولویت در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی شود.

صفری با نگاهی بر مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان دماوند اظهار داشت: کسبه و کارخانجات این شهرستان به جهت مالیات بر ارزش افزوده قدری با مشکل مواجه شدند؛ در این راستا برنامه کلی ما انجام سیاست‌گذاری بهتر در خصوص مالیات بر ارزش افزوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا