افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان دماوند عمق فاجعه است/ نباید چشممان را در برابر تخلفات ساخت و ساز ببندیم/ مهاجران افغانستانی بسیاری از امکانات و سرانه‌های ارزان شهرستان دماوند را استفاده می‌کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بد بیان اينکه افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان دماوند عمق فاجعه است  گفت: نباید چشممان را در برابر تخلفات ببندیم و مهاجران افغانستانی بسیاری از امکانات و سرانه‌های ارزان شهرستان دماوند را استفاده می‌کنند‌.

به گزارش پایگاه خبری تارود، میر محمد غراوی در نشست شورای هماهنگی نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید در صورت مشاهده ساخت و ساز در خارج از محدوده بلافاصله مانع متخلفان شوند،‌ دولت با مشکلات کم آبی و… روبرو است اما ساخت وسازها و ویلاهای غیرمجاز بسیاری را می‌بینیم که همگی دارای آب و برق و گاز هستند و هیچکسی از آنها درباره محل تخصیص آب سوالی نمی‌کند.

وی افزود: نباید چشممان را در برابر تخلفات ببندیم،‌ عدم اطلاع از قوانین و مقررات رافع مسئولیت نیست و همه دارای خدمات و امکانات هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: 1600 واحد مسکونی توسط مردم در نهضت ملی مسکن ثبت نام شده است که دهک‌های 1 تا 3 جامعه هستند و دولت باید با همه توان خود برای آنها خانه و سرپناه بسازد اما نمی‌تواند زیرا مدیران دائما در جلسات می‌گویند که نمی‌توانیم خدمات بدهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: باید قبول کنیم که در انجام وظایفمان کوتاهی کرده‌ایم در غیر اینصورت اجازه نمی‌دادیم که ساخت و ساز غیرمجاز انجام شود، حالا تبدیل روستا به شهر و شهر به شهرستان را راهکار حل این مشکلات کرده‌ایم اما اگر قرار باشد دولت‌ها و سیاست‌ها بر مبنای اتفاقات انجام شده باشد پس نباید در جلسات تصمیم بگیریم.

غراوی تصریح کرد: در مشا بیش از 20 سال است که همه در حال ساخت وساز هستند در حالی که قانون حفظ باغات اراضی و کشاورزی نیز وجود دارد اما کسی توجهی نمی‌کند و حالا مشکلاتی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: مهاجران افغانستانی بسیاری از سرانه‌های ما استفاده می‌کنند و روزانه حداقل 20 لیتر آب مصرف می‌کنند، اما در آمار رسمی ما نیستند در حالی که از امکانات و سرانه‌های ارزان ما استفاده می‌کنند و برای مهاجرین تخصیص آب پیش بینی نشده است.

*مسئولان شهرستان دماوند از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند/ عدم اطلاع از قوانین و مقررات رافع مسئولیت نیست

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: دهیاران و شهرداران و بخشداران به شدت از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند، عدم اطلاع از قوانین و مقررات رافع مسئولیت نیست و اگر کسی قوانین را نمی‌داند نباید مسئولیت چیزی را بر عهده بگیرد.

غراوی بیان داشت: در تخلفات انجام شده مسئولان باید پاسخگو باشند و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

*بیش از 4 هزار میلیارد تومان هزینه کمربندی گیلاوند است/ صبر مردم دیگر تمام شده است/ ما دولتی‌ها باید تصمیمات مناسب برای رفع مشکلات اتخاذ کنیم

وی افزود: یکی از راه‌های تامین منابع مالی این است که با شرکت‌های فایننس مذاکره شود یا با دستگاه‌های نظامی مانند سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا تهاتر نفت صورت گیرد تا پروژه‌ها و طرح‌ها اجرایی شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: بیش از 4 هزار میلیارد تومان هزینه کمربندی گیلاوند خواهد بود که پروژه بزرگی و ضروری شهرستان دماوند است زیرا صبر مردم دیگر تمام شده و ما دولتی‌ها باید تصمیمات مناسب برای رفع مشکلات اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا