وزیر آموزش و پرورش:

استان تهران از لحاظ فضای آموزشی با مشکلاتی مواجه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: استان تهران از لحاظ فضای آموزشی با مشکلاتی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه مجتمع استثنایی کریم و کریمه اهل بیت(ع) در رودهن اظهار داشت: آموزش و پرورش مسئولیت تربیت یک نسل را بر عهده دارد و باید نسلی را تربیت کند که بتواند زندگی و ایفای مسئولیت کرده و از ارزش‌ها و هویت و دین خود محافظت کند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید اقدامات متعددی همچون برنامه درسی دقیق صورت گیرد، یکی دیگر از ارکان آن نیز فضا و تجهیزات است که در منطق آموزش و پرورش جزئی از تربیت محسوب می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فضا و تجهیزات کارکرد تربیتی دارد که در طراحی و ساخت و تجهیز باید هماهنگ باشند، احیای دانش آموزان با نیازهای ویژه، احیای زندگی و جامعه است.

حاجی میرزایی عنوان کرد: اقداماتی که برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه انجام می‌شود هزینه‌ها و تلاش‌های بسیاری را می‌طلبد و همه تلاش‌ها در این راستا برای تحقق چنین اهدافی بوده است.

حاجی میرزایی گفت: 5 هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی تعهد شده و مقرر شده هر میزانی که خیرین تعهد می‌کنند، دولت به همان میزان در بودجه پیش‌بینی کند.

وی تصریح کرد: علیرغم همه تلاش‌های دولت و خیرین در سال گذشته دولت حدود 2000 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی اختصاص داد و امسال این دستگاه با 80 درصد بودجه‌ای که دریافت کرده است، 2000 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تقویت مدرسه‌سازی در نظر گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز در مدرسه‌سازی بسیار عقب هستیم، افزود: از مناطقی که به لحاظ فضای آموزشی دارای مشکل است، تهران و شهرستان‌های آن هستند، حدود 30 درصد از مدارس نیازمند توجه هستند همچنین 18 درصد از مدارس باید مقاوم‌سازی و 12 درصد تخریب و بازسازی شوند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید عرصه فعالیت خیرین را گسترش دهیم و امکان سرمایه‌گذاری خرد را نیز در این زمینه فراهم کنیم، درصدد هستیم که تخریب و بازسازی و نوسازی مدارس را به اطلاع همه مردم برسانیم تا هرکسی با هر سرمایه‌ای قادر به مشارکت در این حوزه‌ها باشند.

وی در خصوص رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال تحصیلی جاری، حتماً اجرایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این رتبه‌بندی مقدماتی دارد که در دستور کار هیأت‌وزیران قرار دارد و به‌محض تصویب، رتبه‌بندی اعمال خواهد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بر اساس این آئین‌نامه معلمان به پنج رتبه و با توجه به مدرک تحصیلی، سوابق و صلاحیت‌های تخصصی در این گروه‌ها قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: هر موقع آیین‌نامه در هیأت دولت تصویب شود اجرایی خواهد شد و زمان افزایش حقوق از ابتدای مهرماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا