تقاضای نمایندگان شمالی از دولت برای خرید برنج کشاورزان

تقاضای نمایندگان شمالی از دولت برای خرید برنج کشاورزان/ استیضاح وزیر در صورت وارداتنماینده کشاورزان و برنجکاران آمل در مجلس با تاکید بر اینکه برنجکاران برای فروش محصولات و دسترنج خود عجله نکنند، گفت: با توجه به آغاز برداشت برنج در شالیزارهای شمال، نمایندگان شمالی از دولت می خواهند تا هرچه سریعتر نسبت به خرید برنج اقدامات لازم را بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به آغاز برداشت برنج در مزارع گفت: با توجه به برداشت برنج از سوی کشاورزان عزیز و زحمت کش، دولت تا سه ماه حق واردات برنج را ندارد و با هرگونه واردات بشدت برخورد می شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس توافق نمایندگان سه استان شمالی با دولت، نباید در فصل برداشت برنج وارد شود، افزود: اینجانب مرتب و بصورت هفتگی آمار گمرک مبنی بر واردات محصولات و کالاها را کنترل می کنم و اگر مشاهده شود که برنج خارجی واردت کشور شده، بشدت آنرا پیگیری و با مسئولین برخود می کنم.

نماینده کشاورزان و برنجکاران آمل در مجلس افزود: اگر مشاهده کنیم که برنج به میزانی وارد شده که بازار را تحت تاثیر قرار می دهد، حتما وزیر جهار کشاورزی را استیضاح خواهیم کرد.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه دولت باید برای خرید برنج کشاورزان به موقع اقدام کند، افزود: تقاضای نمایندگان شمالی که ۵۰ نماینده در مجلس هستند، از دولت این است تا نسبت به خرید برنج به موقع اقدام کند و کشاورزان متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه سه استان شمالی بیشترین تولید برنج کشور را دارند، تصریح کرد: ما باید از تولید کننده حمایت کنیم و اگر دولت حمایت های لازم را به عمل نیاورد از ابزارهای قانونی خود در مجلس استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا