افزایش 20 درصدی اعتبارات شهرستان دماوند

naser mahmodi farدر جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند، اعتبارات سال 94 این شهرستان 120 میلیارد و 519 میلیون ریال اعلام شد که نسبت به سال گذشته با افزایش 20 درصدی روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود ناصر محمودی‌فرد فرماندار شهرستان دماوند در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: توزیع اعتبارات سال گذشته با اولویت‌بندی و در راستای سیاست‌های دولت انجام‌شده که این سیاست در سال جاری نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: در دولت گذشته پروژه‌های بسیار زیادی تعریف و در کمیته برنامه‌ریزی ردیف اعتباری به آن اختصاص داده شد؛ اما این پروژه‌ها هیچ‌گاه به بهره‌برداری نرسید و تنها باری را بر دوش دولت تدبیر و امید قرار داد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به ادامه سیاست‌های اعتباری سال 93 در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری نیز پروژه جدیدی در شهرستان تعریف نخواهد شد تا پروژه‌های نیمه تمام به‌سرعت پایان‌ یافته و به بهره‌برداری برسد.

محمودی‌فرد تنها پروژه تعریف‌ شده در سال گذشته را احداث جاده سرهار عنوان کرد و گفت: این پروژه با مشارکت سه دستگاه در پایان مراحل ابتدایی قرار دارد و امروز آماده آغاز به کار است و می‌تواند در رفع مشکلات حمل‌ و نقل شهر دماوند مؤثر باشد.

وی تعریف بی‌شمار پروژه‌ها در گذشته بدون اختصاص اعتبار لازم را یک آسیب جدی دانست و افزود: امسال نیز در راستای سیاست‌های کلی دولت، اعتبارات با اولویت‌بندی تخصیص می‌یابد و این اولویت‌بندی در شهرستان دماوند انجام‌ گرفته است.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در حال حاضر، دولت با کاهش درآمدهای نفتی و در همین راستا، کاهش اعتبارات مواجه است که امیدواریم با تلاش دولت در رفع تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی این محدودیت‌ها کاسته شود ولی ما باید اعتبارات موجود را به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

محمودی‌فرد از توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان دماوند خبر داد و بیان کرد: از قبل هماهنگی‌هایی با مدیران ادارات انجام‌ شده و سعی کردیم به‌نوعی با مدیریت اعتبارات، آن را به‌صورت عادلانه توزیع کنیم.

وی اولویت شهرستان دماوند را موضوع آب آشامیدنی برشمرد و افزود: این شهرستان با مشکلات زیادی در حوزه آب آشامیدنی مواجه است که سعی شده در اعتبارات سال جاری این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

*اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار به دماوند

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند گفت: در سال جاری، اعتباری بالغ‌بر 120 میلیارد و 519 میلیون ریال به شهرستان دماوند اختصاص یافت.

مجید صفری ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اعتبار 120 میلیارد و 519 میلیون ریالی دماوند در دو بخش توزیع می‌شود که نزدیک به 90 میلیارد ریال آن اعتبارات استانی است و شهرستان دماوند می‌تواند آن را توزیع کند و 30 میلیارد ریال دیگر در بخش الزاماتی به حساب می‌آید که در اختیار این شهرستان نیست.

وی در تشریح الزامات بودجه سال 1394 شهرستان دماوند تصریح کرد: تکمیل پروژه پرورش گل و گیاه، ساماندهی گلزار شهدای، حوزه‌های علمیه، بهسازی راه‌های روستایی و بسیج الزامات بودجه در سال جاری است که باید طبق سرفصل‌های تعیین‌شده اعتبارات به آن اختصاص یابد.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پروژه‌های زیرساختی به‌خصوص در موضوع آب، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و بهداشت و درمان در اولویت هستند که در تخصیص اعتبارات در نظر گرفته‌ شده‌اند.

صفری اولویت اختصاصی اعتبارات در پروژه‌های عمرانی را پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی برشمرد و گفت: در سال جاری هیچ پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد و تنها پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت که در سال جاری به پایان عملیات عمرانی می‌رسند، اعتبار دریافت خواهد کرد.

وی سرفصل‌های اعتباری شهرستان را 14 مورد دانست و بیان کرد: این سرفصل‌ها شامل قضایی، مالی، فنی و مدیریت، آموزش، فرهنگ و هنر، بهداشت، رفاه، تربیت‌بدنی، کشاورزی، منابع آب، محیط‌ زیست، صنعت و معدن، حمل‌ و نقل، مسکن و فناوری است.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: اعتبارات سرفصل‌های اعلام‌شده به‌صورت جزیی پیش‌بینی‌شده که در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند، طرح و مسئولان ادارات نظرات خود را اعلام کردند و این نظرات جمع‌بندی شده و بر اساس سیاست‌ها لحاظ خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا