امام جمعه شهر اصفهان: مردم، مطالبه گر اصلی پرونده مهدی هاشمی

image119915امام جمعه شهر اصفهان همچنین افزود: جامعه انتظار دارد دستگاه قضا با قاطعیت رای این پرونده را اعلام کند. ممکن است دستگاه قضا بنابر توصیه و دلایل خاصی اعلام رای نهایی را با تاخیر مواجه کند. اما ما امیدواریم آنچه که در این پرونده حق و حقیقت است به زودی از سوی دستگاه قضا اعلام شود تا مردم نیز ببینند که قوه قضائیه متاثر از هیچ عامل خارجی در این پرونده نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار … درباره پرونده مهدی هاشمی گفت: درمورد تاخیر به وجود آمده در اعلام رای پرونده مهدی هاشمی نمی توان پیش داوری کرد، چراکه برای رسیدگی به پرونده های قضایی نیاز به فرصت و زمان است. این فرصت و زمان نیز از سوی قوه قضائیه مشخص می شود و ممکن است رسیدگی به پرونده ای مانند محمد رضا رحیمی حتی چند سال طول کشد. اما این اطمینان وجود دارد که دستگاه قضا به پرونده مهدی هاشمی نیز با قاطعیت رسیدگی خواهد کرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص علت تاخیر به وجود آمده در اعلام رای نهایی پرونده مهدی هاشمی گفت: به نظر می رسد سنگینی پرونده باعث شده که اندکی تاخیر به وجود آید. اما من معتقدم دستگاه قضا همانطور که پرونده های کلان دیگر را با قاطعیت رسیدگی کرد و به نتیجه رساند، درباره این پرونده نیز هیچگونه سهل انگاری نداشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعید می دانم که عامل نفوذی باعث شده باشد که اعلام رای نهایی این پرونده به تاخیر افتد. مردم چشم به راه هستند تا رای این پرونده اعلام شود.

امام جمعه شهر اصفهان همچنین افزود: جامعه انتظار دارد دستگاه قضا با قاطعیت رای این پرونده را اعلام کند. ممکن است دستگاه قضا بنابر توصیه و دلایل خاصی اعلام رای نهایی را با تاخیر مواجه کند. اما ما امیدواریم آنچه که در این پرونده حق و حقیقت است به زودی از سوی دستگاه قضا اعلام شود تا مردم نیز ببینند که قوه قضائیه متاثر از هیچ عامل خارجی در این پرونده نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود دادگاه مهدی هاشمی به صورت علنی برگزار شود تا مردم نیز از جزئیات آن آگاه باشند، اظهار داشت: قوه قضائیه حتما در غیر علنی برگزار کردن این دادگاه صلاح و مصلحتی داشته است. اما این اقدام خوبی است که مردم مانند دادگاه کرباسچی از متن امور آگاه باشند. به نظر می رسد ملاک عمل قوه قضائیه باید سیره امیرالمومنین باشد چراکه ایشان با تخلفات، حتی اگر از سوی نزدیکان خودشان صورت می گرفت برخورد می کردند.

رهبر در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم، به جای همه مردم در این پرونده سخن می گوید، بنابراین مطالبه گر اصلی در پرونده هاشمی مردم هستند که به حق آنها تعرض شده، امنیت آنها دچار مخاطره شده و به بیگانه کمک شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا