لزوم بازخوانی فرهنگ مقاومت در دهه مبارک فجر

emam jome damavandامام جمعه دماوند بر لزوم بازخوانی فرهنگ مقاومت در دهه مبارک فجر تأکید کرد و طرح افزایش تشدید تحریم‌ها علیه ایران را یک طناب پوسیده‌ دانست که برای باج‌خواهی بیشتر به‌صورت چماق در مقابل فرهنگ مقاومت در آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد علاء الدینی در خطبه‌ های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار کرد: دشمن با ایجاد تحریم مجدد و تشدید آن، نه تنها نتیجه دلخواه اردوگاه خود را رقم نمی‌زند، بلکه باعث تأثیر بالعکس و ایجاد فرهنگ مقاومت بیشتری از سوی ملت ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت با پیش‌دستی نشان داده است که می‌تواند با واکنش‌های به‌موقع و اتخاذ گفتمان‌های تهدید در مقابل تهدید‌های کنگره ایستادگی کند، افزود: در جنبه‌ داخلی نیز مسئولان تهدیدها و واکنش‌هایی نسبت به تشدید تحریم‌ها علیه ایران داشته‌اند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که اگر قرار باشد تحریم‌ها تشدید پیدا کند با غنی‌سازی 60 درصد جواب تحریم‌های آنها را می‌دهیم، وزیر امور خارجه نیز گفته است که اگر پای عزت ایران در میان بیاید از رویارویی با دشمن ابایی نداریم و در صورت تشدید تحریم‌‌ها، مذاکرات مرده است.

علاءالدینی با بیان اینکه این نوع ادبیات اثر مستقیم خود را در این هفته نشان داد و اردوگاه غرب را به عقب‌نشینی از تحریم‌ها وادار کرد، گفت: آنها به‌طور رسمی اعلام کردند که چون مجلس ایران تهدید کرده است، ما باید از تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران پرهیز کنیم.

وی جزئیات طرح افزایش تشدید تحریم‌ها علیه ایران را یک طناب پوسیده‌ دانست که برای باج‌خواهی بیشتر به‌صورت چماق در مقابل فرهنگ مقاومت در آمده است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: دشمنان تهدید کردند که اگر تا 15 تیر ماه سال 94 توافقی حاصل نشود از 12 مرداد ماه تحریم‌های بخش انرژی، از 16 شهریور ماه کاهش خرید نفت ایران، از 13 مهر ماه اضافه کردن اجناس دیگری به لیست تحریم‌ها، از 11 آبان ماه تحریم نهادهای مالی و از 16 آذر ماه تحریم صنایع راهبردی ایران را آغاز می‌کنند.

علاءالدینی با بیان اینکه در این تصمیم‌ها بندی حذف شده است، ادامه داد: در این بند حذف شده قرار بوده است که اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، آمریکایی‌ها از این رژیم غاصب حمایت کند؛ ولی ادبیات تهدید ما باعث می‌شود که این بند حذف و در روند ایجاد تحریم‌ها تأخیر ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات تهدید امروز بسیار کارساز بوده است، افزود: مقاومت تنها فرهنگی است که در جنبه‌های سیاسی و اقتصادی می‌تواند ارزش‌هایی که امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملت هدیه کردند را تضمین کند؛ اگر این فرهنگ به‌صورت پر رنگ از لسان مسئولان سه قوه شنیده شود، بازی روانی غرب در فرآیند باج‌خواهی در مذاکرات هسته‌ای را خنثی می‌کند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه همین راه می‌تواند ضامن تحقق حق مسلم ملت ایران و ایستادگی در مقابل دشمن باشد، گفت: اگر این فرهنگ کم‌رنگ شود در روند انتخابات ما تأثیرگذار است؛ پر رنگ بودن مقاومت، ضعف اطلاعاتی و شکست نظامی رژیم صهیونیستی را به رخ جهانیان می‌کشاند و در حمله تلافی‌جویانه‌ حزب‌الله مشاهده می‌کنیم که هیچ تجاوزی بدون پاسخ نمی‌ماند.

علاءالدینی با تأکید بر اینکه امروز باید فرهنگ مقاومت را در آستانه دهه مبارک فجر بازخوانی کنیم، تصریح کرد: باید با بازخوانی این فرهنگ در جهت خنثی‌سازی راهبرد نظا‌م سلطه نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: حضور پرشور ملت ایران در دهه مبارک فجر امسال با وجود دسیسه‌های دشمن نشان دهنده پافشاری رهبری، مسئولان و مردم در اصل انقلاب اسلامی ایران خواهد بود که آنها ذره‌ای از خط امام راحل عقب‌نشینی نمی‌کنند؛ قطعاً تشدید فشارهای دشمن ملت ایران را استوارتر می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا