باید شعارهای عاشورا محتوا بخشی شود

alaediniرئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: باید به شعارهای عاشورا محتوا بخشی کنیم.

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد علاءالدینی پدر نشست هماهنگی بزرگداشت روز 13 آبان در شهرستان دماوند در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در خصوص نحوه برگزاری مراسم روز 13 آبان امسال خیلی بحث‌ها وجود داشت که این مناسبت تحت شعاع ایام محرم و عاشورای حسینی قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه به طور یقین باید هر برنامه‌ای را با عاشورای حسینی مرتبط سازیم، افزود: امام حسین (ع) فرمودند که هر زمان آب می‌نوشید، به یادم باشید و در هر مجلس شهیدی که شرکت می‌کنید، مرا یاد کنید؛ باید افتخار کنیم که فرهنگ و فلسفه عاشورا در برنامه‌ها احاطه پیدا کرده است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: این موضوع به گونه‌ای احاطه پیدا کرده است که ما هر نوع برنامه‌ریزی که داشته باشیم، باز هم سابقه عاشورا در آن وجود دارد؛ نباید نگران این موضوع باشیم که تقارن روز 13 آبان ماه با عاشورای حسینی باعث تحت الشعاع قرار گرفتن این مناسبت می‌شود و باید به چنین روزی به طور جدی پرداخته شود.

علاءالدینی با بیان اینکه 13 آبان یکی از گام‌های بلند در راستای توجه به عظمت حضرت سیدالشهدا (ع) است، تصریح کرد: در نشست‌های مختلف کشوری و استانی خیلی این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که چه کاری به مناسبت این روز انجام شود؛ نمی‌توانیم همچون سال‌های گذشته راهپیمایی برگزار کنیم و سنت‌های مردم را در روز عاشورا نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه عاشورای حسینی یکی از عالی‌ترین سنت‌ها را در خود دارد، گفت: اسلام به واسطه این سنت‌‌ها حفظ شده است و امام راحل در این زمینه فرمودند که «محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته‌است» و این سنت‌ها باعث افتخار ماست؛ علم و پرچم امام حسین (ع) از سنت‌هایی نیستند که آن‌ها را از نهضت ایشان کنار بگذاریم و آن‌ها یک نماد حسینی به حساب می‌آیند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه بعضی از مشکلات در شهرستان دماوند وجود داشته است، بیان کرد: بحث خیلی کم قمه‌زنی را در این شهرستان داشتیم و سعی کردیم امسال این موضوع رخ ندهد؛ چراکه هم مقام معظم رهبری و هم علمای دینی بر حفظ حرمت محرم تأکید زیادی داشتند و این عمل‌ها جایز نیست.

علاءالدینی ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد؛ به دلیل اینکه امروز دشمنان انگشت بر روی نقاطی می‌گذارند تا بتوانند ایران اسلامی را در نگاه جهانیان تضعیف کنند و روز عاشورا فرصت مغتنمی است که باید برای بهره‌گیری این دو مناسبت برای شور بخشیدن به عاشورا و نمود پیدا کردن بزرگداشت روز 13 آبان ماه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روز پنجم محرم، سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) و حضرت عبدالله (ع) با روز بسیج‌ دانش‌آموزی و شهادت حسین فهمیده تقارن دارد، افزود: آن‌ها نوجوانان عاشورایی هستند و امام راحل در این زمینه فرمودند که رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که با آن عظمت برای کشورش افتخارآفرینی می‌کند.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه باید تمام تلاش خود برای شور، شعور و توجه به عظمت عاشورای حسینی انجام دهیم، تصریح کرد: باید استکبارستیزی امام حسین (ع) را الگو قرار دهیم؛ امام حسین (ع) فرمودند که نمی‌توانم هیچ‌گاه با یزید کنار بیایم و ما اینک در موقعیتی قرار داریم که یزیدیان پرچم به دست گرفته‌‌اند.

علاءالدینی تصریح کرد: اکنون داعش تلاش دارد تا پرچم یزید را به دست داشته باشد و مجسمه آن را در مجامع مطرح کند؛ متاسفأنه آن‌ها به دنبال ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای نیز هستند.

وی با بیان اینکه باید به شعارهای عاشورا محتوابخشی کنیم، گفت: می‌توانیم در روز عاشورا سربند‌هایی را برای استفاده دسته‌‌های عزاداری طراحی کنیم که بر روی آن «مرگ بر آمریکا» درج شده باشد و آن‌ سربند‌ها بر سر نوجوانان و جوانان بسته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا