شهید بهشتی ده‌ها سال جلوتر از زمان خود را می‌دید

سیداحمد میرشریفی آبسردامام جمعه آبسرد گفت: شهید بهشتی ده‌ها سال جلوتر از زمان خود را می‌دید و برای آینده برنامه‌های مشخص داشت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد میرشریفی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه آبسرد با اشاره به فضیلت «ذکر» و دوام ذکر اظهار کرد: به یاد خدا بودن در همه حال عامل مؤثری برای جلب توجه به خداوند به خود است.

وی ادامه داد: دائم بودن ذکر نیز اهمیت دارد، چون ذکری نافع است که مدامت داشته باشد و با توجه و حضور قلب فراغ خاطر صورت گیرد؛ ذکر خدا وسیله آرامش است همان‌طور که در سوره قدر نیز به آن اشاره شده است.

امام جمعه آبسرد تصریح کرد: در ابتدای امر برای عبد مشکل است که قلب و زبان را از وسواس به سمت خداوند متعال متوجه گرداند، اما اگر موفق به مداومت شود، قطعاً محبت خدا در قلب او جای می‌گیرد.

میرشریفی افزود: یکی از نکاتی که بر فضیلت مداومت بر ذکر بیان شده این است که خود خداوند نیز این موضوع را مورد مدح قرار داده است؛

وی با بیان اینکه ذکر خداوند موجب روشنی قلب می‌شود، تصریح کرد: ذکر روح است و یاد نکردن و غفلت از خدا موجب قساوت قلب می‌شود؛ خداوند متعال به حضرت موسی خطاب می‌کند که «ای موسی هرگز من را فراموش نکن که فراموشی من موجب می‌شود که قلبت بمیرد و مرده دل شوی».

میرشریفی بیان کرد: فصل بهار به پایان رسید و جای خود را به تابستان داد؛ فصل داغی که داغ‌های بسیاری در سینه دارد و با آمدنش فاجعه دردناک انفجار تروریستی دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید مظلوم آیت‌الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب را تداعی می‌کند.

امام جمعه آبسرد گفت: حادثه هفتم تیرماه سال 60 که به دست سازمان مجاهدین خلق انجام شد و پس از 6 روز از عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری و یک ماه قبل از فرار مسعود رجبی ملعون سرکرده سازمان به فرانسه اتفاق افتاد؛ این حادثه دردناک در زمره مهم‌ترین حوادث مهم ایران و جهان شمرده می‌شود.

میرشریفی بیان کرد: محور اصلی این واقعه، شخص شهید دکتر بهشتی است؛ شهید بهشتی بی‌گمان یک الگوی متفکر، شاخص، زمان‌شناس و حادثه‌شناس بوده که ده‌ها سال جلوتر از زمان خود را می‌دید و برای آینده برنامه‌های مشخص و اهداف تعریف‌شده و تدابیری اندیشمندانه داشته است؛ شهید بهشتی را می‌توان به‌عنوان معمار قوه قضاییه کشور نیز نام برد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا