واریز نیم درصد از درآمد شهرداری آبسرد به حساب کتابخانه بعثت

رئیس اداره کتابخانه‌ های عمومی شهرستان دماوند از حمایت مطلوب شهرداری‌های دماوند، آبسرد و کیلان از کتابخانه‌ های عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین محمدی در بازدید از کتابخانه بعثت شهر آبسرد از حمایت شهرداری‌ های دماوند، آبسرد و کیلان بابت پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ های عمومی شهرستان دماوند قدردانی کرد.

وی افزود: در بحث فرهنگ، یک متولی فرهنگی نمی‌ تواند به تنهایی کار انجام دهد و باید همه نهادهایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، در این حوزه دست به دست هم دهند و کارها را پیش ببرند.

رئیس اداره کتابخانه‌ های عمومی شهرستان دماوند با اشاره فرمایش‌ های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرهنگ زیرساخت همه بحث‌ های کشور است، گفت: کتابخانه‌ ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین درگیری را در حوزه فرهنگ دارند و باید دانست که در اقتصاد زمانی پیشرفت می‌کنیم که در فرهنگ رشد و توسعه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما ادامه‌ دهنده کارهای وی و مسئول به‌ روزرسانی فعالیت‌ های نهاد کتابخانه کشور و سیاست‌ هایی که از سوی این نهاد ابلاغ می‌شود، هستیم.

 کتابخانه بعثت شهر آبسرد در سال 1377 هم‌ زمان با هفته دولت افتتاح شده است. این مرکز نخستین کتابخانه عمومی در شهرستان دماوند بوده که به صورت مستقل اداره می‌شد و زیربنای آن حدود 400 متر مربع و دارای دو قسمت جداگانه برای آقایان و بانوان و بخش جدیدی برای کودکان است.

کتابخانه بعثت آبسرد 900 نفر عضو دارد و بیش از 11 هزار و 72 جلد کتاب سازماندهی شده برای استفاده اعضا در آن موجود است.

در طول روز به طور میانگین 70 نفر از این کتابخانه استفاده می‌کنند و بیشترین اعضای آن را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر مسئولیت این کتابخانه به عهده مریم علی‌ براری است که به گفته وی، نیم درصد از درآمدهای جاری شهرداری آبسرد به این کتابخانه تخصیص پیدا می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا