هلال احمر دماوند مجهز به خودروی نجات تیپ یک شد

تنها خودروی نجات تیپ یک در هلال احمر استان تهران با حضور نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس به طور رسمی رونمایی شد.


نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید، از تنها خودروی نجات تیپ یک استان تهران به طور رسمی رونمایی شد.

حمید فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: این خودرو تنها خودروی نجات تیپ یک استان تهران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در آذر ماه سال گذشته بود که به همت مدیران و مسئولان سازمان امداد و نجات و هلال احمر استان تهران، یک دستگاه خودروی نجات تیپ یک به شهرستان دماوند اختصاص پیدا کرد.

فرهادی گفت: این خودرو تمام تجهیزات نجات را به طور کامل در خود جای داده و همچنین از تجهیزات اطفای حریق برخوردار است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند افزود: مفتخر بودیم در ایام نوروز میزبان نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دماوند و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی باشیم و به لطف پروردگار، از این خودرو به طور رسمی رونمایی شد.

فرهادی اظهار داشت: به دلیل حساسیت بالای محور هراز، این خودرو را در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آبعلی مستقر کردیم تا بتوانیم در مواقع وقوع حوادث به ویژه سوانح جاده‌ای خدمات ارزنده‌تری به مردم ارائه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند همچنین از تمام مردم و مسافران درخواست کرد تا در موقع حادثه با شماره تلفن 112 (مرکز اضطراری جمعیت هلال احمر) تماس یگیرند تا نزدیک‌ترین پایگاه امداد جاده‌ای به یاریشان برسد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند نیز از آماده‌باش 16 نجاتگر کادر و داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات این شهرستان خبر داد.

حمید فرهادی افزود: گشت سیار این جمعیت در دو جاده هراز و فیروزکوه مستقر شده است و اگر حوادث احتمالی رخ دهد، این تیم اقدامات اولیه را انجام خواهد داد تا گروه امداد و نجات خود را به محل حادثه برساند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیان داشت: همچنین کشیک اداری به صورت 24 ساعته در مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند مستقر است تادر مواجه با حوادث بزرگ بتوانیم به عنوان تیم پشتیبانی آن را مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: به صورت 24 ساعته، 16 نجاتگر کادر و داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت حضور دارند تا اگر حادثه‌ای رخ داد، بلافاصله سر صحنه حضور پیدا کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: هلال احمر با حضور خود در جاده‌ها، خدمات مضاعفی را عملی می‌کند و نیروهای این نهاد هیچ موقع خسته نمی‌شوند.

فرهادی همچنین از برپایی 14 چادر در دو پایگاه امداد و نجات این جمعیت خبر داد و گفت: این چادرها به منظور رفاه مسافران در نظر گرفته شده است؛ مخصوصاً رانندگانی که باید بعد از دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه به استراحت بپردازند.

وی ادامه داد:در این چادرها، مسافران به صورت موقت اسکان پیدا می‌کنند تا پس از اقامه نماز و استراحتی کوتاه به مسیر خود ادامه دهند.

فرهادی از تمام نجاتگران کادر و داوطلب فعال در این جمعیت و حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی مخصوصاً مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و فرماندار دماوند تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا