بالاخره فاز نخست شهربازی دماوند افتتاح شد

همزمان با ششمین روز از هفته دولت، هشت پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دماوند افتتاح و کلنگ زنی شد.

shahre bazi (2)

به گزارش تارود، ˈعباس صفریˈ شهردار دماوند در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های شهرداری که به صورت نمادین در شهربازی این شهر با حضور مسوولان شهری و شهرستانی برگزار شد، نخستین پروژه قابل افتتاح را فاز نخست شهربازی دماوند دانست .

shahre bazi (6)

وی گفت: پروژه شهربازی دماوند یکی از مطالبات به حق شهروندان طی سال های گذشته بود که با توجه به کندی در اجرای این پروژه تفریحی، امروز شاهد افتتاح فاز نخست آن هستیم.

وی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال می باشد، به روند پروژه اشاره کرد و افزود: در بخش نخست با توجه به نیاز پروژه جهت تخصیص اعتبارات کافی، از خدمات بخش خصوصی جهت راه اندازی قسمت وسایل و تجهیزات شهربازی استفاده شد و بخش دوم پروژه نیز به فضا سازی محوطه پارک و پیرامون شهربازی، راه پیاده روی و تندرستی، محوطه بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری و … اختصاص یافت.

shahre bazi (3)

این مقام مسوول ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر دماوند به جهت حمایت در اجرا و اتمام فاز نخست این پروژه، آغاز فاز دوم آن را از هفته آینده اعلام کرد.

شهردار دماوند به پروژه کلنگ زنی پل ورودی شهر اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های مهم شهر دماوند به جهت اهمیت ترافیکی و بهبود عبور و مرور شهری، احداث بزرگ ترین تقاطع غیر همسطح در شرق استان است که نقش مهمی را در ساماندهی ورودی شهر دماوند و رفع گره و کاهش بار ترافیکی محور فیروزکوه و بلوار آیت اله خامنه ایی خواهد داشت.

صفری میزان اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای این پروژه را بیش از 60 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: این پروژه علاوه بر اهمیت کاهش بار ترافیکی، توجه به معماری شهری و نماد شهر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی به کلنگ زنی فاز دوم بلوار شورا به میزان هشت هزار متر مربع اشاره کرد و گفت: فاز دوم این پروژه شامل خاکبرداری، جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت است که با توجه به اهمیت اجرا و اتمام این پروژه، در نظر داریم بخش اعظم آن را تا قبل از آغاز فصل سرما به اتمام رسانیم.

این مقام مسوول به پروژه کلنگ زنی ترمینال مسافربری برون شهری به میزان 5500 متر مربع مساحت و دو ترمینال دورن شهری در بلوار آیت اله خامنه ایی و میدان 17 شهریور اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز از جمله پروژه های مهم شهری است که با هدف کاهش بار ترافیکی شهر در قالب احداث ایستگاه های تاکسی، مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی در دستور کار قرار گرفته است.

صفری به افتتاح بهسازی و محوطه سازی سایت گردشگری چشمه اعلاء اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت 1500متر مربع با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال، شامل احداث آبنما و برکه، انهار و محوطه بازی اجرا شده است.

وی به پیشرفت 80 درصدی فاز دوم بلوار بعثت اشاره کرد و گقت: این پروژه نیز با توجه به اهمیت اجرای آن در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند قرار گرفته که با پیش بینی های صورت گرفته فاز دوم آن با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال در حال اتمام می باشد.

شهردار دماوند به دیگر پروژه های عمرانی شهرداری همچون عملیات زیرسازی، آسفالت و لکه گیری و همچنین جدولگذاری اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 40 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت مکانیزه، 24 متر مربع لکه گیری و آسفالت دستی و بیش از 5000 تن آسفالت مکانیزه در محوز های اصلی و فرعی شهر صورت گرفته است.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا