نبود بیمارستان، محرومیتی بزرگ برای اهالی رودهن

reza taherkhaniبخشدار رودهن گفت: با توجه به حدود 150 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در سطح این منطقه احداث و راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی در سطح بخش رودهن نیازی اساسی و مبرم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود رضا طاهر خانی در رودهن اظهار داشت: علاوه بر 150 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در رودهن، وجود بیش از 25 هزار دانشجو، وجود دو جاده بین المللی و ترانزیتی هراز و فیروزکوه و تردد روزانه چند هزار مسافر از این محورهای مواصلاتی کشور، بروزحوادث جاده ایی مکرر، وجود مراکز متعدد کارگاهی – صنعتی و امکان بروز حوادث شغلی و دوری از مراکز درمانی شهرهای اطراف و همچنین احداث بیش از چهار هزار 500 واحد مسکن مهر از جمله مواردی است که لزوم احداث بیمارستان تامین اجتماعی را در این منطقه یادآوری می کند.
وی در ادامه گفت: سازمان تامین اجتماعی در رودهن یکی از شعبات بزرگ و با درجه ممتاز در کشور محسوب می شود و مناطق آبعلی، بومهن، پردیس و جاجرود را تحت پوشش دارد، ولی متاسفانه تمامی بیمه شدگان این سازمان به دلیل نبود مراکز درمانی تامین اجتماعی در رودهن مجبور به مراجعه به بیمارستان های طرف قرار داد پایتخت هستند.
بخشدار رودهن با بیان اینکه بخش رودهن به عنوان یکی از دروازه های اصلی استان تهران فاقد بیمارستان است اظهار داشت: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی رودهن ساختمانی مناسب در زمینی بزرگ در بهترین نقطه جمعیتی شهر رودهن در اختیار دارد که چند سالی است بلااستفاده باقی مانده است که می توان آن را به بیمارستان تبدیل نمود که در این صورت سازمان تامین اجتماعی هزینه های ساخت نیز متحمل نخواهد شد.
طاهرخانی همچنین ازقول مساعد معاون سازمان تامین اجتماعی کشور در خصوص راه اندازی بیمارستان این نهاد در رودهن خبر داد و گفت: طی بازدیدی که این مقام مسئول از سطح شهرستان داشتند وارائه توضیحات اینجانب در خصوص مشکلات و همچنین پتانسیل های منطقه رودهن مقرر گردید تا موضوع فوق در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: مکاتبات و رایزنی ها در این خصوص در حال انجام است و به احتمال بسیار قوی با همت مسئولان سازمان تامین اجتماعی بیمارستان این نهاد بزرگ در شرق استان تهران به مرکزیت رودهن راه اندازی و بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی می توانند به راحتی از خدمات آن بهرمند شودند.

این مقام مسئول همچنین به نبود امکانات درمانی مناسب در رودهن اشاره کرد و گفت: متاسفانه تنها مرکز درمانی دولتی بخش رودهن فاقد امکانات مناسب درمانی است که اغلب خدمات اورژانسی ارائه می دهد و از چارت سازمانی مناسبی برخوردار نیست.
وی همچنین گفت: متاسفانه تنها یک دستگاه آمبولانس در پایگاه اورژانس رودهن مستقر است که جوابگویی نیاز 70 هزار نفر جمعیت ثابت و شناور منطقه نیست که همین مساله مهم موجب نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است.
بخشدار رودهن افزود: اگر تنها آمبولانس شهر رودهن جهت جابجایی بیمار به تهران اعزام شود بیش از سه ساعت زمان برای رفت و برگشت نیاز است که اگر در همین زمان حادثه ایی در منطقه رخ دهد پایگاه اورژانس رودهن فاقد آمبولانس خواهد بود.

طاهر خانی اظهار داشت: طی بازدید که رئیس کمیسیون اجتماعی و اعضای آن و چند تن از مدیران کل استان تهران از سطح شهرستان داتشند موضوع فوق پیگیری و مقرر گردید تا حداقل یک دستگاه آمبولانس نیز به پایگاه اورژانس رودهن افزوده شود.
این مقام مسئول همچنین از پیگیری ایجاد اداره کار و تعاون در این منطقه خبر داد و گفت: ایجاد این اداره در رودهن از دیگر نیازهای قشر زحمت کش کارگر است که خوشبختانه این موضوع نیز از سوی فرماندار محترم شهرستان به شدت در حال پیگیری است.
بخشدار رودهن با اشاره به اینکه مدیر کل اداره کار و تعاون قول مساعد جهت ایجاد این اداره را در سطح بخش رودهن دادند گفت: راه اندازی این اداره مورد تاکید دکتر عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای محترم قرار گرفت و مکاتبات در این خصوص از سوی مسئولان مربوطه از جمله فرماندار شهرستان در حال انجام است.
گفتنی است رودهن از لحاظ جغرافیایی در مرکز شرق استان تهران واقع شده و با 40 هزار نفر جمعیت ثابت و30 هزار نفر جمعیت شناور، وجود دو جاده بین المللی هراز و فیروزکوه و بروز مکرر حوادث جاده ایی، وجود یکی از بزرگترین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور با بیش از 25 هزار دانشجو و مراکز کارگاهی متعدد فاقد بیمارستان است واغلب بار درمانی این منطقه بر دوش مراکز درمانی کوچک با امکانات محدود می باشد که در برخی مواقع مشاهده شده که بیمار و یا فرد حادثه دیده در حال انتقال به بیمارستان های پایتخت جان خود را از دست داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا