با حضور جمعی از مسئولان؛

نشست شورای استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد

نشست شورای استان تهران با حضور جمعی از مسئولان به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد و مسائل و مشکلات شهری و روستایی با حضور اعضای عالی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رئیس شورای عالی استان‌ها، رئیس و اعضای شورای اسلامی استان تهران، امام جمعه دماوند، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، فرماندار دماوند، مسؤولان ادارات دماوند، بخشداران شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دماوند حضور داشتند.

مرتضی الویری، رئیس عالی شورای استان‌ها در این نشست اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها به عنوان بالاترین مرجع تصمیم سازی در حوزه شوراها قرار دارد؛ به موجب قانون شوراها می‌توانند پیشنهادات خود را در مورد طرح به شورای استان ارائه داده و با پردازش به شورای عالی استان‌ها ارجاع داده شود.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها می‌توانند این مجموعه را تبدیل به لایحه کرده و به دولت و مجلس بفرستد، که از این میان می‌توان به عنوان مثال به لایحه مالیات بر ارزش افزوده، حساب‌رسی شهرداری‌ها، مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد.

رئیس عالی شورای استان‌ها ادامه داد: مجموعاً برخی از شوراها به دلیل نوپا بودن نیاز به آموزش دارند، در این خصوص تیم‌هایی تشکیل شده که به این امر می‌پردازند.

الویری بیان کرد: ما به دنبال راه‌اندازی اینترانت هستیم که خانواده یک‌صد و 23 هزار نفری شورای شهر در کشور با هم افزایی به یکدیگر متصل شده و به این ترتیب مانند شبکه مویرگی عمل کرده و در کشور مؤثر باشد؛ به ویژه در شرایط تحریم کنونی که از این طریق می‌توان در جهت ثبات و هم‌افزایی کشور استفاده کرد.

همچنین در ادامه این نشست مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: شوراها به عنوان مرجع قانونی و نماینده مردم رابط بین دولت و مردم هستند و می توانند نقش اساسی در مراقبت از امور اجرایی شهر داشته باشند.

وی افزود: انتظار ما ورود شوراها در این حوزه و ارتقای دانش است، چرا که ما با وجود شوراها نباید با اموری که منجر به مشکل است روبرو باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: باید با توجه به اوضاع کنونی جامعه باید از امورات و زیرساختها به دقت مراقبت کنیم؛ شورای اسلامی بهترین ارگان و مرجع نظارتی در شهرستان است و باید با مطالعه پیش رود.

صفری گفت: این نشست به همت اعضای شورای اسلامی شهرستان برگزار شد و امیدواریم منشا خیر و برکت برای شهرستان دماوند باشد.

وی با پرداختن به مسئله ساماندهی راه های مواصلاتی و مشکل کنونی دو کمربندی سرهار و جنوبی در شهرستان دماوند تصریح کرد: کمربندی سرهار تا فاز نخست قطعی شد و قرار است تا پایان سال با تامین اعتبار در دسترس مردم قرار گیرد؛ اما ادامه این پروژه با داشتن شرایط کنونی نیاز به بررسی و اعتبارات بیشتری دارد.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: با توجه به این موضوع و همچنین حجم تردد در این شهرستان باید به فکر آزادراه جهت تردد خودروهای عبوری باشیم؛ از این رو مقرر شد ادامه آزاد راه تهران – فیروزکوه در محدوده دماوند برای بار دوم مورد مطالعه قرار گیرد.

صفری با اشاره به طرح هادی روستایی در شهرستان دماوند یادآور شد: اشاره کرد تقریبا همه روستاهای داری سکنه از لحاظ داشتن طرح هادی در بافت تعیین تکلیف شده اند و تا پایان آبان ماه با اعتبارات پیش بینی شده تمام روستاها، در صورت نداشتن طرح هادی ، از این طرح برخوردار و یا درصورت بازبینی مورد بررسی قرار می گیرند و روستاهایی که در حال تصویب است ابلاغ می شود.

در ادامه کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند اظهار داشت: شوراها مبنای قرآنی دارند و سوره‌ای در قرآن کریم با این عنوان وجود دارد و ما باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

وی افزود: فلسفه وجود شورا خدمت به مردم است و مطالبه گری لازم نیست که از راه تجمع اتفاق بیافتد، اگر تجمع اتفاق بیوفتد به معنای کم کاری شوراست.

امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: در شرایط فعلی و چهلمین سال پیروزی انقلاب که بیشترین فشارها به دولت از لحاظ تحریم های اقتصادی وارد می شود دولت همه تلاش خود را در راستای خروج از تحریم انجام داد؛ ما با تمام مسائل برجام را پذیرفتیم اما ذات استکباری آمریکا اجازه نداد که پایبند به آن باشد.

فتاح دماوندی اضافه کرد: ما در کشور پتانسیلی داریم که می توانیم مشکلمان را خودمان حل کنیم و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، نقش شورا در پیگیری مطالبات مردمی بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: در کشور ما مسئله دموکراسی و جمهوریت جا افتاده و دو حلقه برای وصل به حکومت از طریق نمایندگان مجلس و شورای اسلامی وجود دارد؛ از این رو از شوراهای اسلامی شهر و روستای دماوند تقاضا داریم که در راستای تحقق شعار سال و شعار ده سال اخیر گام های بلندی بردارند.

امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که شوراهای اسلامی به طور خاص به مشکلات این شهرستان پرداخته و لیست موارد از طریق شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود تا خدمات بهتری به آنها ارائه شود.

فتاح دماوندی گفت: در طول سال و ایام تابستان تهرانی ها نیز ساکن دماوند هستند و با توجه به جمعیت شناور در این شهرستان، دماوند به عنوان آبروی تهران است؛ به عبارتی دیگر خدمات رسانی به این شهرستان به معنای ارائه خدمات به افراد تهرانی نیز هست.
وی تصریح کرد: شهرستان دماوند بین دو شاهراه بزرگ قرار دارد و از لحاظ خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی به مردم کشور ارائه خدمت می کند که امیدواریم خدمات رسانی بیشتری به این شهرستان صورت گیرد.

همچنین محبی معاون راهداری استان تهران در خصوص تقاطع غیرهمسطح مهرآباد اظهار کرد: این پروژه در قالب 33 میلیارد پیش بینی شده و طرح آن توسط مشاور تهیه شده است؛ فاز اول آن بالغ بر 13 میلیارد تومان است و بر اساس توافقی که به عمل آمده مقرر شد 50 درصد به صورت استانی و 50 درصد توسط سازمان راهداری انجام شود.

وی افزود: بر این اساس سازمان راهداری در فاز اول یک میلیارد تومان ابلاغ اعتبار کرده تا مقدمات فراهم شود اما لازمه این امر این است که قید شده و بر اساس موافقت نامه انعقاد قرارداد صورت گیرد.

معاون راهداری استان تهران ادامه داد: در مورد راههای مواصلاتی روستاها و شهرها با توجه به تفکیک حوزه راهداری از راه و شهرسازی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، یک دستورالعمل اعلام شده و افراد در حوزه های مختلف طرح توجیهی را با مشخصات لازم را می فرستند و وضعیتی که قرار است لحاظ شود را ضمن حفظ حریم هایی که در بستر است اعلام کنند تا در کمیته مصوب شود.

محبی خاطرنشان کرد: در مورد راههای روستایی و آسفالت وظایفی بر عهده راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است؛ وظیفه راهداری حفظ و نگهداری وضعیت موجود است؛ در خصوص آسفالت راه روستایی بحث بهسازی مطرح است که نیاز به زیرسازی، روسازی و پس از آن روکش آسفالت دارد که این امر مربوط به راه و شهرسازی می باشد.

وی در خصوص وضعیت کنارگذر امام زاده هاشم(ع) گفت: ظرف یکی دو ماه گذشته این زیرگذر پیشرفت خوبی داشته و بیش از 90 درصد از امور انجام شده و 70 درصد از زیرسازی آن نیز صورت گرفته است که در صورت بهبود وضعیت نقدینگی و

صفدری مسئول آبفای شهری شرق استان تهران نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری با توجه به مدیریت شبکه و اقدامات انجام شده تا این ساعت مشکلی برای مردم منطقه دماوند و سایر مناطق تحت پوشش نداشتیم، اما اگر روند عدم بارش ادامه پیدا کند با مشکل جدی در سال آینده مواجه خواهیم بود.

صفدری افزود: عمدتا آبرفت های ما بسیار ضعیف است و از چاههای آهکی استفاده می کنیم و این در حالی است که استفاده از چاه های آهکی در مواقع بحران صورت میگیرد و اکنون بسیاری از چاههای آهکی نیز به ویژه در شهر دماوند دچار مشکل شده اند

وی ادامه داد: ما سعی کردیم با مدیریت تعادل فشار بر شبکه و ایجاد سیستم های تله متری در شهرهای دماوند، لواسان و فیروزکوه تعادل فشار ایجاد کینم و با استفاده از سیستم هوشمند جلوی قطع آب را بگیریم.

مسئول آبفای شهری شرق استان تهران خاطر نشان کرد: در این راستا تعداد 33 دستگاه دیزل ژنراتور اجاره کردیم تا در زمان قطعی برق مشکلی برای آب نداشته باشیم که بالغ بر 1.5 میلیارد تومان بهای اجاره آنهاست؛ از این رو تقاضا داریم که فرماندار در تنظیم بودجه سال جاری خرید دیزل جنراتور ها را به صورت جدی پیگیری کنند.

صفدری تصریح کرد: آب منطقه ای باید به صورت فعال تر وارد شده و پیش بینی حفر چاه برای آتی داشته باشد؛ شهری مانند رودهن هیچ منبع آبی ندارد و از سد لتیان و بخشی نیز از آبعلی تامین می شود، از تعداد چاهی که در آن وجود دارد به دلیل آلودگی و میزان آب تنها یک و یا دو چاه می تواند در مدار باشد؛ ما در این خصوص درخواست حفر چاه داشتیم که علی رغم پیگیری ها هنوز موفق به این امر نشدیم.

وی عنوان کرد: آب رسانی از جورد به عنوان یکی از گزینه های تامین آب دماوند و رودهن است و گزینه بعدی نمرود می باشد که اگر از حالا این بحث را آغاز نکنیم در آینده با مشکل اساسی در این منطقه روبرو خواهیم بود و این امر عزمی شهرستانی میطلبد.

مسئول آبفای شهری شرق استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه در کیلان نیز پنج حلقه چاه آلوده و از مدار خارج شده وجود دارد، آب مورد نیاز از آبسرد تامین آب می شود و اگر فکری اساسی نشود با مشکل مواجه می شویم، با وزارت کشور صحبت هایی شده که وزارت دفاع در آن منطقه اقدام به حفر چاه کند و یا حق آبه چاه طاهری که جزو حقوق مسلم این منطقه است و ویلا نشین ها از آن استفاده می کنند مورد استفاده قرار گیرد.

صفدری تاکید کرد: ما به شدت به دنبال این هستیم که سطح مخازن افت نکند و آب کیلان و آبسرد را تامین کنیم زیرا سفره های آب 60 متر افت کرده است، از این رو شورای تامین شهرستان باید به سرعت تشکیل و مصوبه اجرا شود و سهمی که باید در اختیار آبسرد قرار گیرد مشخص شود.

وی تصریح کرد: در هومند آبسرد تعداد پنج هزار و 200 واحد ویلایی ساخته شده که مطابق و یا بیشتر از آبسرد است و مردم طالب آب هستند، در این خصوص تعداد پنج هزار و 200 چاه غیرمجاز سفره ها را به خطر انداخته و بعضا برای چاههای ما آلودگی ایجاد می کند؛ به مناطق دیگر مانند دماوند نیز نمی توان خوش بین بود، زیرا چندین چاه از مدار خارج شده است.

مسئول آبفای شهری شرق استان تهران گفت: بر اساس نشستی که صورت گرفت به آب منطقه ای پیشنهادی دادیم که اجازه دهند از رودخانه تاررود در فصل هایی که آب دارد توسط یک تصفیه خانه اضطراری استفاده کنیم.

صفدری اضافه کرد: در بخش فاضلاب در شهرستان دماوند با مدیریت فرماندار کمیته اجرایی تشکیل شده و پیشرفت خوبی داشته و خوشبختانه طرح فاضلاب شهرها به تصویب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسیده است.

وی اضافه کرد: در این خصوص اراضی شهرهای دماوند، رودهن و بومهن تملک شده و در هیئت دولت برای تصویب کاربری ها تغییر داده شده است؛ همچنین مدل مالی طراحی شده و یکی از بانکها در جهت سرمایه گذاری اعلام آمادگی برای فروش انشعابات کرده است.

وی اذعان داشت: شهر رودهن نیز پیشرفت خوبی دارد زیرا طرحی ملی است و کار در حدود 40 کیلومتر با کمک شهردار پیش رفته و اسناد مناقصه تصفیه خانه آماده شده است، پیش از این قرار بر اخذ وام از زیرساخت آسیایی بود اما با تنش هایی که در مسائل اقتصادی پیش آمد این امر متوقف شد اما 14 و نیم هکتار زمین در این خصوص گرفتیم و حتی بخش خط انتقال اجرا شده و شبکه های داخلی نیز به سرعت در حال اجراست.

مسئول آبفای شهری شرق استان تهران ادامه داد: در شهرهای آبسرد وکیلان نیز مطالعات و نقشه برداری صورت گرفته و به دنبال جانمایی زمین هستیم که امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده جانمایی زمین تصفیه خانه نیز انجام شود.

صفدری گفت: متاسفیم از این که نهادی به عنوان شورای امنیت ملی مصوبه ای در سال 75 تصویب و دولت را ملزم به اجرای طرح فاضلاب می کند اما تاکنون نتیجه ای نگرفتیم، یک ردیف اعتبار استانی با کمک فرماندار قبلی و مدیریت برنامه ریزی استان گرفتیم که این به تنهایی کفایت کار ما را نمی کند حتما باید اعتباری ملی باشد.

خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نیز در ادامه اظهار داشت: ما در شهرستان دماوند 35 مرکز و خانه بهداشت داریم که به تفکیک 26 خانه بهداشت، پنج مرکز بهداشتی و درمانی، سه پایگاه غیرضمیمه، پنج پایگاه ضمیمه، دو بیمارستان و هشت پایگاه اورژانس می باشد.

وی افزود: متاسفانه اکثر مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت شهرستان دماوند بالغ بر 40 سال پیش ساخته شده و به جز پنج مورد خانه بهداشت که در سال های اخیر احداث شده مابقی نیازمند نوسازی هستند، متاسفانه در اعتبارات استانی و تملک دارایی در سال گذشته 84 میلیون برای شهرستان دماوند در زمینه تغییر و تجهیز در نظر گرفته شده بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: امکانات ما قدیمی است و نیاز به نوسازی بناها و تجهیزات داریم، اعتبارات کشوری و دانشگاه نیز به واسطه عدم پرداخت بیمه ها با مشکلاتی مواجه است؛ ما بالغ بر یک میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی طلبکار هستیم و از سال 95 تاکنون مبلغی به ما پرداخت نشده است.

خیرخواه در خصوص بحث کمبود پزشک خاطرنشان کرد: استان تهران را به عنوان استان برخوردار انتخاب کردند و به همین واسطه شهرستان ها هم در این حیطه قرار میگرند و از این رو پزشک طرحی به ما نمی دهند، یکی از بزرگترین مشکلات ما کمبود پزشک در مراکز است و با سختی مواجهیم.

وی اضافه کرد: مرکز رودهن بار یک اورژانس بیمارستان را بر دوش دارد و این پاسخگوی نیازها نیست، بیمارستانی در گذشته طراحی شده و نیمه کاره باقی مانده است و ما تلاش می کنیم که به کمک خیران بتوانیم به تجیهز آن بپردازیم و خدمات بهتری ارائه دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: ما دو بیمارستان در سطح این شهرستان داریم، بخشی از تعمیرات د ربیمارستان سوم شعبان انجام شده و برخی از بخش ها مانند بستری هنوز به واسطه کمبود اعتبارات تعمیرات صورت نگرفته که امیدواریم بتوانیم با کمک خیران به آن بپردازیم.

خیرخواه اذعان داشت: ما در بیمارستان با مشکل کمبود متخصصان به واسطه بسته بودن ضریب کار مواجه هستیم که امیدواریم بتوان اقدامی در این خصوص انجام داد؛ بیمارستان حضرت فاطمه نیز در حال تعمیر است که صحبت هایی با شهرداری دماوند صورت گرفت که بتوانیم بیمارستان را به صورت خودگردان با تعرفه دولتی تحویل دهیم، این پیشنهاد باید به صورت مکتوب به بیمارستان ارائه شود و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی با تعرفه هدولتی در آن ارائه دهیم.

وی در خصوص بحث اورژانس گفت: آمبولانسهای ما تقریبا همه قدیمی هستند و بالغ بر 400 هزار کیلومتر کار کرده است و نیاز به نوسازی کامل ناوگان دارد؛ اما در پرسنل و تعداد آمبولانسها محدودیت داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند اضافه کرد: همچنین دو آمبولانس موجود است که به واسطه عدم پلاک گذاری بلا استفاده بود بیمه کردیم تا به چرخه خدمات اضافه شود.

همچنین محمود نقیبی، رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد اظهار کرد: مسلما در شهرستان دماوند مشکلات عدیده ای وجود دارد اما پیگیری هایی صورت گرفته است؛ ما مواجه با خشک شدن علف ها در تمام مراتع هستیم که دچار آتش سوزی هایی می شود؛ تقاضای ما این است که از امکانات شورای شهر تهران در رابطه با بحث آتش نشانی استفاده شود.

وی افزود: موضوع بعدی واگذاری زمین مسکن و شهرسازی و زمین های ملی است که با توجه به اینکه چندین بار این موضوع را عنوان کردیم متاسفانه طرح های عمرانی با کمبود زمین مواجه است؛ ما حتی در خصوص آرامستان، امور ورزشی و عام المنفعه نیز با مشکل مواجه هستیم و انتظار ما این است که مدیریت شهرستان و استان به سمتی بورد که این زمینه ها در اختیار مدیریت شهری و روستایی قرار بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد بیان کرد: ما در شهرستان دماوند بین محدوده ورودی و خروجی با استان سمنان و مازندران مشکلاتی داریم، اکثر معادن ما در محدوده دماوند است اما استان سمنان از آنها بهره برداری می کند که این امر از مشکلات ماست و در صدد رفع آن هستیم.

نقیبی ادامه داد: جاده آبسرد و ایوانکی نیز جاده پرخطری است و تلاش زیادی در این راستا صورت گرفت اما متاسفانه تعریض و آسفالت آن انجام است؛ در بحث انتقال آب شرب تیزکوه که در اختیار آبفا قرار بگیرد نیز مکاتباتی شده اما متاسفانه هنوز نتیجه ای نگرفتیم.

وی در خصوص ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: شهرستان دماوند به دلیل نزدیکی به تهران و مشکلات این شهر، ساخت و سازهایی صورت گرفته که اکنون به معضلی برای منطقه تبدیل شده است و نیاز به ساماندهی و تصمیم استانی دارد.

*کمبود به‌کارگیری توان سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در شهرستان دماوند/ مشکلات حریم شهرستان دماوند باید به دبیرخانه شورای عالی استان‌ تهران اعلام شود

الهام فخاری در نشست شورای استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند در راستای بررسی مسائل و مشکلات شهری و روستایی با پرداختن به بحث فقدان سیاست‌های تشویقی و حمایتی زندگی روستایی ایرانی اظهار کرد: در بسیاری از پهنه‌ها مشاهده می‌شود این است که زندگی روستایی در آنها دیده نمی‌شود و تنها خوابگاه‌هایی است که به دلیل همسایگی با کلان شهرها به ویژه در استان تهران ماهیت زندگی روستایی ندارد؛ اما خوشبختانه مناطقی مانند شهرستان دماوند هنوز الگوی زندگی روستایی ایرانی را تجربه می‌کند و به عنوان حفاظت نیازمند سیاست‌های تشویقی و حمایتی است.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که مدرک تحصیلی صرفاً تضمینی برای سواد بیشتر و اثر بخشی ندارد و سختگیری در ورودی شوراها با قانون اساسی مغایرت دارد؛ هرجا که مردم می‌توانند تشخیص دهند باید نماینده خود را از بافت خود انتخاب کنند.

رئیس شورای  اسلامی استان تهران در خصوص وجود ناکارایی بیان کرد: در این زمینه نقش نهادهای دیگر و فرادست پررنگ است و باید آموزش‌های لازم را طی کنیم، نه تنها اعضای شوراها بلکه بسیاری از مسئولان سواد کمی نسبت به قانون دارند و ذکاوت کافی در این خصوص ندارند و به همین دلیل دچار اشکال می‌شویم.

فخاری ادامه داد: شوراها هویت و اعتماد به نفس خود را باور داشته باشند، آنها صدای مردم و پاسخگوی مردم هستند، کارکرد شوراهای پایه انتخاب شهردار است اما یکی از مهمترین سطوح آنها شوراهای فرادست و میانی است.

وی عنوان کرد: لازم است ما به کارکرد نظارتی تاکید کنیم و عدم انتخاب شهردار را به عنوان تهدید و یا ضعف قلمداد نکنیم و می‌توانیم ناظران قوی‌تری برای تحقق برنامه‌ها و دستیابی به حقوق مردم باشیم؛ بر این اساس همه تلاش خود را کردیم که از ظرفیت استان به عنوان نظارت بر امور مربوط به شهرستان‌ها استفاده کنیم.

رئیس شورای  اسلامی استان تهران تصریح کرد: موضوعی که در شهرستان دماوند به نظر می‌رسد کمبود به‌کارگیری توان سازمان‌های مردم نهاد است و اقدامی برای توان افزایی سمن‌ها صورت نگرفته است.

فخاری گفت: مجاورت با تهران تنها نباید باعث تحمیل آلودگی‌ها، مسائل جمعیتی و اقتصادی را بر شهرستان دماوند تحمیل کند بلکه ظرفیت صنفی، تخصصی و دانشگاهی تهران نیز باید بر اساس مدلی طراحی شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما با توجه به ضرورت اصلاح قوانین شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا ضرورت اصلاح طبقه بندی هزینه‌ای و سرمایه شهرداری‌ها، اصلاح آیین نامه مالی و استخدامی، اصلاح سیستم مالی شهرداری‌ها و صورت های مالی، تشکیل کارگروه را در دستور کار قرار می‌دهیم و شوراهای اسلامی شهرستان‌ها نیز مکلف به تشکیل کارگروه متناظر هستند.

رئیس شورای  اسلامی استان تهران ادامه داد: با توجه به صیانت از دارایی‌های شهرداری‌ها و حفاظت از درآمدهای پایدار، باید در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سهم شهرداری‌ها را با شورای اسلامی استان، شورای عالی و نمایندگان مجلس در قالب کارگروه تخصصی در وصول سهم شهرداری و دهیاری اقدام شود.

فخاری گفت: کمیسیون حمل و نقل باید با حضور نمایندگان راهداری، شهرداری، فرمانداری و شورا و مراجع مربوطه در خصوص ابهام و اختلاف در مورد آمارهای جرائم و میزان منابع تخصیص داده به شهرداری تشکیل و نتیجه گزارش شود.

وی در خصوص حریم شهرستان و همسایگی با استان‌های مجاور، موارد چالش‌ها باید به دبیرخانه استان اعلام شود تا در جلسه شورای استان نسبت به وضعیت حریم شهرستان‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس شورای  اسلامی استان تهران بیان کرد: گردشگری یک فرصت است نباید به یک تهدید تبدیل شود و برای جلوگیری از این اتفاق باید علاوه بر بررسی مشکلات و توجه به اهداف، فرهنگ گردشگری نیز در بین مردم ایجاد شود.

فخاری با تاکید بر نقش سمن‌ها خاطرنشان کرد: سمن‌ها امروز باید توانمند شوند و در موضوعات تخصصی همچون حمل و نقل و زیر ساخت‌ها گام بردارند که البته سابقه آنان در کشور سابقه دیرپایی نیست.

وی با تأکید بر مقابله با ویرانگری‌های واحدهای روستایی و زمین خواری‌های آشکار و پنهان، گفت: بهای زیبایی و آبادی این مناطق بهای سنگینی است که برای جلوگیری از بسیاری حوادث، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه باید به عنوان رکن چهارم دموکراسی ناظر بر عملکرد شوراها باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا