رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند خبر داد؛

معرفی 50 نفر از روستاییان به کارگروه اشتغال شهرستان دماوند جهت دریافت تهسیلات/ ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان دماوند جهت بازسازی صنایع و تجهیزات

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از معرفی 50 نفر از روستاییان به کارگروه اشتغال این شهرستان  جهت دریافت تهسیلات خبر داد.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به ارائه تسهیلات در قالب طرح کارا اظهار کرد: در زمینه ارائه تسهیلات بررسی‌های لازم در خصوص ثبت‌نام برخی از واحدهای تولیدی صورت گرفته و پرونده آنها جهت بررسی بیشتر در راستای معرفی به بانک به کارگروه‌های مختلف ارسال شده است.

وی افزود: در حال حاضر تسهیلات اشتغال فراگیر، تکاپو و روستایی، عشایری مشمول‌حال صنف، صنعت و معدن می‌شود و در این زمینه واحدهای صنعتی دارای مجوز موافقت با طرح می‌توانند از سرمایه در گردش استفاده کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه سرمایه در گردش به واحدهای معدنی تعلق نمی‌گیرد بیان کرد: واحدهای معدنی می‌توانند سرمایه ثابت دریافت کنند و اگر هر معدنی فرآیند فرآوری محصولات را انجام داده و 40 درصد از هزینه‌ها را پرداخت کرده باشد، مابقی هزینه توسط دولت با سود یارانه‌ای به صورت تسهیلات ارائه می‌شود.

احمدی ادامه داد: به طور کلی در زمینه بحث تسهیلات کارا که به اشتغال فراگیر، روستایی، عشایری، تکاپو و روستا، تعاون تقسیم می‌شود اولویت طرح‌ها از لحاظ توجیه اقتصادی و میزان اشتغال‌زایی مطرح است.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی تولیدی موجود در شهر می‌توانند در قسمت اشتغال فراگیر ثبت‌نام کرده و بر اساس پیش‌بینی، بابت هر اشتغال از 50 میلیون تومان تسهیلات بهره‌مند شوند؛ در بخش روستایی نیز با داشتن طرح توسعه می‌توانند ثبت نام کرده و در صورتی که خرید دستگاه مخالف با مجوز کسب نباشد، به کارگروه معرفی شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که با وجود محدودیت‌های مالی، بر اساس دستورالعمل‌ها از واحدهای تولیدی حمایت کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان همت می‌کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع شود.

احمدی گفت: خوشبختانه از جمله مواردی که در سال جدید پیش‌بینی شده و عملیاتی می‌شود، ارائه تسهیلات در زمینه بازسازی صنایع است؛ زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی از نظر تجهیزات فرسوده شده‌اند و یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده، ارائه تسهیلات در جهت بازسازی صنایع و تجهیزات فرسوده است.

وی تاکید کرد: این تسهیلات با نرخ سود 14 درصد پرداخت خواهد شد و امیدواریم که با اجرای آن بخش عمده‌ای از مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شده و فرسودگی تجهیزات مدنظر قرار گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند اذعان داشت: در حوزه طرح کارورزی با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دستورالعملی ابلاغ و اجرایی شده که بر اساس آن واحدهای تولیدی موظف به پذیرش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و حمایت مالی آن بر عهده دولت خواهد بود.

احمدی اظهار داشت: در خصوص این طرح واحدهای تولیدی قدری با نگرانی مواجه هستند؛ از این رو با برپایی نشست‌هایی با واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان دماوند سعی در برطرف‌کردن ابهامات در راستای سیاست دولت در حمایت از بخش تولید کردیم.

وی از معرفی 50 نفر در زمینه اشتغال روستایی به کارگروه شهرستان دماوند خبر داد و بیان کرد: این پرونده‌ها در روند بررسی معرفی به بانک قرار دارند و در صورت دریافت تسهیلات با نرخ سود مناسب، قطعا برای آنها مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا