مشارکت سرمایه گذار کویتی در ساخت هتل شلمچه

سعید اوحدی اظهار داشت: زمانی که زمین زائرسرا در چزابه واگذار شد، یک خیر در خوزستان برای پرداخت هزینه‌ی ساخت یکی از زائرسراها اعلام آمادگی کرد. برای ساخت هتل شلمچه نیز یک مجموعه‌ی سرمایه‌گذاری شیعیان بخش خصوصی در کویت به‌منظور پرداخت 80 درصد سهم سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت سه‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه در نشستی خبری  با اشاره به نبودن هیچ امکاناتی در نقطه‌ی صفر مرزی و محل استقرار زائران ایرانی و عراقی، اظهار کرد: براساس پروژه‌های شرکت «امید زائر» تا پایان اردیبهشت‌ماه، کلنگ ساخت هتل شلمچه با 250 اتاق و دو زائرسرا در چزابه به زمین زده می‌شود. این زائرسراها تا اربعین امسال به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین عملیات ساخت هتل در مرز مهران نیز تا پایان سال 93 آغاز می‌شود.

اوحدی به مشکلاتی که در اربعین با توجه به حجم زیاد زائران در مرزها پیش می‌آید، اشاره و بیان کرد: سال پیش، براساس آمار مرزبانی 700هزار زائر در مرزها تجمع کردند و پیش‌بینی برای اربعین امسال 5 / 1 میلیون نفر است که امیدواریم با ساخت این زائرسراها در مرز چزابه بخشی از مشکلات حل شود. بر این اساس و با توجه به نبود امکانات در نقطه‌ی صفر مرزی، ایران و عراق برنامه‌ی زمان‌بندی برای بهره‌برداری از تأسیسات اقامتی حداکثر تا دو سال آینده است.

مشارکت سرمایه‌گذار کویتی در ساخت هتل شلمچه

او همچنین به مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی و خیرین در ساخت این پروژه‌ها، گفت: زمانی که زمین زائرسرا در چزابه واگذار شد، یک خیر در خوزستان برای پرداخت هزینه‌ی ساخت یکی از زائرسراها اعلام آمادگی کرد. برای ساخت هتل شلمچه نیز یک مجموعه‌ی سرمایه‌گذاری شیعیان بخش خصوصی در کویت به‌منظور پرداخت 80 درصد سهم سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرد.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: این شرکت سرمایه‌گذاری کویتی نیز در بازسازی هتل‌های کربلا و نجف مشارکت خواهد داشت. همچنین دو زمین در کربلا مشخص شده که همراه کنسرسیوم بانک‌ها به‌زودی به مباحث حقوقی با کشور عراق وارد خواهیم شد. یک زمین دیگر هم ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در نجف اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا