فرهنگ و هنر، خط مشی ارشاد دماوند در سال 92

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از احیای فرهنگ و هنر کهن شهرستان دماوند در سال 93 به عنوان برنامه اصلی این اداره خبر داد.

مدیر فرهنگ و ارشاد دماوند

به گزارش تارود، محمود پوردیوان‌‌بیگی‌مقدم در این رابطه  اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه‌های فرهنگی و همچنین اقتصاد مقاومتی در سال 1393 مناسب‌ترین برنامه‌ها را طراحی کنیم و به اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: با تکیه بر داشته‌های فرهنگی و پیشینه کم‌نظیر شهرستان دماوند، نشاطی مضاعف و طراوتی شایسته و درخور این همه قدمت و اصالت را به مردم فهیم و فرهنگ‌دوست شهرستان دماوند اهدا می‌کنیم.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه امیدواریم تمام مصادیق فرهنگ و اقتصاد مقاومتی با توجه به بیانات معظم‌له را در دماوند فراهم سازیم، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با استفاده از شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، حوزه فرهنگ و هنر در کهن شهرستان دماوند را احیا کنیم.

پوردیوان‌‌بیگی‌مقدم تصریح کرد: بی‌شک دستیابی به چنین اهدافی بر اساس مشارکت جدی و همه‌جانبه مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای فرهنگی، انجمن‌ها و علاقه‌مندان فعال در عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان محقق شده و همکاری و همراهی شایسته آنان را می‌طلبد.

وی، برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در سال 1393 را برگزاری هفته فرهنگ و اقتصاد مقاومتی در شهرستان دماوند، برگزاری همایش و جشنواره‌های فرهنگی و هنری با محوریت توجه به توانمندی‌های شهرستان نظیر سیب، گردو، پرورش زنبور عسل و … و برگزاری بزرگداشت شخصیت‌های شاخص شهرستان در حوزه اقتصاد، تولید و کارآفرینی در سطح کشور عنوان کرد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند همچنین برپایی سلسله نشست‌های سبک زندگی جهت تحکیم بنیان خانواده و ترویج ارزش‌های فرهنگی و دینی در زمینه حجاب و عفاف، ایثار و شهادت، قرآن و عترت، فرهنگ و کار و …، بزرگداشت مولانا عبدالرحیم دماوندی عارف نامدار خطه دماوند در قرن 12 و برگزاری سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه سیب دماوند را از دیگر برنامه‌های دماوند در سال جدید ذکر کرد.

پوردیوان‌‌بیگی‌مقدم از برگزاری جشنواره استانی قرآن و بزرگداشت خادمان قرآنی به میزبانی شهرستان دماوند و حمایت از تولید و آثار فاخر فرهنگی و هنری توسط هنرمندان برتر شهرستان خبر داد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: امید است که با اجرایی شدن این اهداف، نسیمی خوش بر گل‌های بوستان فرهنگ و هنر شهرستان دماوند بیش از پیش وزیدن گیرد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا