امام‌جمعه دماوند:

عامل انحراف فکری ده‌ها هزار جوان در عراق و سوریه داعش بود/ متأسفانه در تجمعات بزرگ ماه محرم کمتر به قرآن پرداخته می‌شود

امام‌جمعه دماوند با بیان اینکه عامل انحراف فکری ده‌ها هزار جوان در عراق و سوریه داعش بود، گفت: متأسفانه در تجمعات بزرگ ماه محرم کمتر به قرآن پرداخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه دماوند ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: پیشنهاد من این است، که مسئولین هیئات مذهبی و روحانیون نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسی قرار داده و با برگزاری جلسات نقد برای برگزاری باشکوه‌تر عزاداری‌های سال آینده برنامه ریزی کنند.

وی ضمن تاکید بر بهره‌برداری بهینه از ایام محرم و صفر اظهار داشت: باید در این ایام به ترویج معارف قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام پرداخته و گام‌های بلندتری برداریم، متأسفانه در تجمعات بزرگ محرم کم‌تر به قرآن پرداخته می‌شود و از قرآن دور هستیم، در حالی که قرآن ثقل اکبر است.

امام جمعه دماوند در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج، علت تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به فرمان امام (ره) را مقابله با تهدیدها و شرارت‌های آمریکا دانست و اضافه کرد: گسترش فرهنگ بسیجی سبب ایجاد انگیزه و شور و شوق برای تحقق اهداف انقلاب و سربلندی و پیشرفت ایران است، امروز نیز با نابودی داعش، بار دیگر مفهوم «ما می‌توانیم» به همه ثابت شد.

وی با بیان این که آحاد ملت ایران بسیجی هستند، تأکید کرد: باید بسیجیان برای مبارزه با بی‌عدالتی، فسادهای عملی و فکری، فاصله طبقاتی، استبداد و غرق شدن در شهوات تلاش کنند، وظیفه بسیجی کسب اخلاص و احساس وظیفه داشتن، تلاش و مجاهدت برای کار و جلب رضایت خداوند است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند پیروزی جبهه مقاومت بر تکفیری‌های صهیونیست و دست پرورده داعش و دشمنان وهابی را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت مؤمن و انقلابی ایران تبریک گفته و افزود: غده سرطانی داعش با روحیه و احساس بسیجی از بین رفت، یاد شهدای مدافع حرم و بسیجیانی که از جان، مال، همسر و دنیا گذشته و سپر بلا شدند، به موقع فهمیدند و عمل کردند گرامی باد.

وی با قرائت بخشی از پیام مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی، گفت: باید هوشیار باشیم تا فتنه تکفیری‌ها و مستکبران به شکل دیگر و نقطه‌ای دیگر به جریان نیفتد و هر پسماند خطرناک این جریان را بزداییم، بصیرت خود را حفظ کرده و گوش به فرمان ولی فقیه و نایب امام عصر (عج) باشیم.

امام‌جمعه دماوند ۶ سال شکنجه و خون‌ریزی داعش در عراق و سوریه را مورد اشاره قرار داد و گفت: سرهای کودکان و زنان و مردان را بریده و برخی را زنده زنده غرق کردند، یا سوزاندند و به نام اسلام منابع مالی و انسانی کشورها را نابود کردند، بدانید که این انحراف بزرگ، از انحراف فکری ده‌ها هزار جوان در عراق و سوریه آغاز شد، داعش با القاء حقانیت خود به برخی جوانان، همان راهی را رفت که معاویه، یزید و سپاهیان بنی امیه و بنی عباس رفتند.

وی با بیان این که این خط و انحراف فکری همواره وجود دارد، افزود: باید هوشیار و آگاه باشیم.

امام جمعه دماوند به سال روز امامت امام زمان (عج) نیز اشاره کرد و گفت: امام زمان (عج) برای ظهور خود نیاز به یارانی پر استقامت و فراوان دارند، یارانی که توانایی یارگیری و جذب شیعیان را داشته باشند و بتوانند یارگیری کنند، با اخلاق خوب بتوانند دیگران را به خود جذب کنند و آن‌ها را شیفته و مجذوب خود سازند، مانند کاری که سردار سلیمانی برای امنیت اهل سنت کرد و اکنون نیز در کرمانشاه و مناطق اطراف آن بسیاری از هموطنان مسلمان اهل سنت ما گرفتار بلای زلزله شده و گرسنه و بی سرپرست هستند، باید به آن‌ها کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا